TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ang Bensintrykksregulator

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #270411  av CastrolCelica

Det virker som at den orginale bensintrykksregulatoren lekker, å jeg har en ny "FSE Power boost valve" regulator liggende. Spørsmålet mitt er da som følger. Kan jeg bruke denne? Det må da være mulig å få justert den ned til normal eller vil den uansett gi ut mye mer bensin enn jeg trenger? :S

Å når vi er inne på dette med motorrom, lyst å pynte opp litt, noen som har anbefalinger av fargede slanger osv osv?

#270432  av Larsen

Førsye må du finne ut om din nye bensintrykksregulator har det samme trykk forholdet som den gamle. Er det en 3sgte så er forholdet 1:1.

Den neste du må få tak i en slanger som du kan koble den nye bensintrykksregulatoren mot fuel railen. Noen firmaer selger egne kit for dette.

#270471  av CastrolCelica

Den er justerbar da, så burde jo kunne bare justere ned til normalt trykk, eller?

#270533  av Larsen

CastrolCelica skrev:Den er justerbar da, så burde jo kunne bare justere ned til normalt trykk, eller?
Jo, men bensintrykket varierer med trykket i manifoilen for at injektorene skal oppføre seg mer linært. Derfor kan du helt sikkert juster trykket til å bli riktig på tomgang, men hvis forholdet er feil så blir bensintrykket feil iforholdt til det orginale mappet med en gang du trykker på gassen. Altså bensintrykksregulatoren må ha samme trykkforholdet som den orginale for at den orginal motorstyring skal kunne brukes.

#270553  av larsst185

hvis det er samme regulatoren som jeg har liggende så har denne forhold 1:1,7

#270566  av CastrolCelica

Dere prater gresk for meg her...jeg er ikke no mekaniker eller ingeniør:P jeg kunne tenkt meg et ja-nei svar jeg...:P

#270702  av Larsen

CastrolCelica skrev:Dere prater gresk for meg her...jeg er ikke no mekaniker eller ingeniør:P jeg kunne tenkt meg et ja-nei svar jeg...:P
Uten spesifikasjoner på bensintrykksregulatorene så er det ikke mulig å vite om du kan bruke den på motoren din. Du trenger i tillegg også et kit som tilatter deg å montere en uorginal bensintrykksregulator.