TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Stølens Honda Civic Aerodeck VTi

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #270631  av Stølen

Nå er salg av MR2 rett rundt hjørnet, og nede i Tyskland står en sølvgrå stasjonsvogn (!!!) og venter på meg.

Dette høres kanskje idiotisk ut for en fyr som har kjørt midstildt motorbil med lite eller ingen bagasjeplass en stund, men nå trengs dessverre mere plass....

MEN: Jeg har heldigvis funnet en bil som passer meg MIDT i blinken da jeg ikke liker "overstylede" vanlige personbiler. Jeg ville ha ulv i fåreklær, og det har jeg funnet...!

Denne stasjonsvogna ser ut som noe bestemor kunne kjørt, men har faktisk 170 hk og diff på forhjula..! Hysterisk sak..! VTEC er gøy :D
Vedlegg
CivicSølv3.jpg
CivicSølv3.jpg (51.51 kiB) Vist 4821 ganger
CivicSølv2.jpg
CivicSølv2.jpg (41.86 kiB) Vist 4821 ganger
Sist redigert av Stølen den 11 jan 2008 20:48, redigert 1 gang totalt.

#270638  av hmsilset

oi,lekker bil da.Har ikke sett denne utgava før tror jeg.

#270853  av Stølen

Trur man kan telle norske (importerte) eksemplarer på en hånd... Veldig sjelden her. Ikke så mange i Tyskland heller, flere i England faktisk da denne er bygget på Rover-fabrikken i Bristol...! Det er egentlig et Rover-karosseri med Honda-komponenter. Det er det klasse over :D

#270891  av sindrejl

hmsilset skrev:oi,lekker bil da.Har ikke sett denne utgava før tror jeg.
lekker er den absolutt ikke, men specsa var fine :)

#270903  av GhostRider88

sindrejl skrev:
hmsilset skrev:oi,lekker bil da.Har ikke sett denne utgava før tror jeg.
lekker er den absolutt ikke, men specsa var fine :)
må si meg enig det. Blir jo noe helt annet enn en mr2, men er jo en mye mer praktisk bil da, med tanke på grunnen til at han selger mr2'en...

selv ville jeg nok ha godt for en lexus (Om jeg hadde vært rik :roll: )

Men for all del, er ikke noen stygg bil og nice motor 8)

#270907  av Stølen

....Jeg må innrømme at bilen ikke har i nærheten samme estetiske apell som MR2'en, som jeg falt pladask for ved første øyekast..... Men den tenner meg på en annen måte, nemlig det at den ser så forbanna vanlig ut...! Du hadde aldri gjetta at den gjør 0-100 på like lite som en MR2, og strekker ut toppfarten like mye...! Og det med 1500 liter bagasjerom... Går an å like det 8)

Forbruket ligger på 0,85 i snitt, noe som også er skikkelig sterkt.
Så når du slår sammen alle disse kvalitetene og legger til at det slett ikke er en stygg stasjonsvogn, så er det et steg i riktig retning fra MR2'en i alle fall. Men først må jo Svart'n selges..! Har hatt tre som har kikket på den allerede, den ene hadde egentlig ikke råd og kjøpte til slutt en 1990-mod som var gått 190 000 til 80000,- (stakkars mann), nummer to la frem planer om motorbytte, Veilside-styling og det var ikke måte på, så han fikk rett og slett ikke kjøpe'n :D

Skal ha en som setter pris på den som den er, og vil behandle den pent...
Er kresen sånn :wink:

#270909  av GhostRider88

Stølen skrev:....Jeg må innrømme at bilen ikke har i nærheten samme estetiske apell som MR2'en, som jeg falt pladask for ved første øyekast..... Men den tenner meg på en annen måte, nemlig det at den ser så forbanna vanlig ut...! Du hadde aldri gjetta at den gjør 0-100 på like lite som en MR2, og strekker ut toppfarten like mye...! Og det med 1500 liter bagasjerom... Går an å like det 8)

Forbruket ligger på 0,85 i snitt, noe som også er skikkelig sterkt.
Så når du slår sammen alle disse kvalitetene og legger til at det slett ikke er en stygg stasjonsvogn, så er det et steg i riktig retning fra MR2'en i alle fall. Men først må jo Svart'n selges..! Har hatt tre som har kikket på den allerede, den ene hadde egentlig ikke råd og kjøpte til slutt en 1990-mod som var gått 190 000 til 80000,- (stakkars mann), nummer to la frem planer om motorbytte, Veilside-styling og det var ikke måte på, så han fikk rett og slett ikke kjøpe'n :D

Skal ha en som setter pris på den som den er, og vil behandle den pent...
Er kresen sånn :wink:

Oooh Nice :D fikk plutselig et annet syn på din kommende bil Stølen ;) Og ang det at du er kresen på hvem som får lov til å kjøpe mr2'en din, så er jeg helt enig med deg. Kjempe bra at du er nøye med hvem du selger den til. Om jeg en gang skal selge min, så skal jeg være like nøye som deg på hvem jeg selger den til ;)

Lykke til med salget btw

#271175  av Anders gullstein

Mener å huske at disse hadde en Pioneer sub plassert i reservehjulet ;)

Jeg vil heller si at det er Rover som har Honda deler, og ikke Honda som har Rover deler. Heldigvis :wink:

Kul motor da, også enda bedre at den har en diff som hjelper til litt med å roe fwd sporing.

#271351  av Stølen

Anders gullstein skrev:Mener å huske at disse hadde en Pioneer sub plassert i reservehjulet ;)
Jasså...? 8) Det kan likes..... Bare synd de leveres standard med KASSETTSPILLER...... Denne har heldigvis ny cd/mp3-spiller.

BTW: Det er helt SYKT hvor mye en sparer på å dra til Tyskland og hente selv fremfor å kjøpe tilsvarende i Norge..... Skremmende...! :shock:

#275644  av Stølen

Da er jeg bare et par uker unna å fly ned til Tyskland og hente opp "beistet"..! Har i mellomtiden lagt klare planer for hva jeg vil oppnå med bilen... Skal holde eksteriøret stort sett urørt, synes ikke styla stasjonsvogner er noe særlig (men det finnes jo noen kule).
Motoren skal derimot pusses opp og trimmes lett. De to eldre menna som har eid bilen før har ikke brukt mye tid under panseret, noe finishen bærer noe preg av. Så jeg har tenkt å shine skikkelig opp, og få motoren i mer-enn-presentabel tilstand...

Dette blir nok et meget morsomt prosjekt...! Steg 1 blir lakkering av motordeksel og utbytting av rustne muttere og slangeklemmer...

Steg 2 blir et fresht konisk luftfilter med alurør for å få litt "shine" i motorrommet.

Steg 3 blir nytt grenrør og ny motorstyring. Håper på at dette vil dytte effekten til mellom 185 og 190 hk et sted. :D

Her er utgangspunktet i alle fall...
Vedlegg
Civic8.JPG
Civic8.JPG (82.28 kiB) Vist 3492 ganger

#275686  av ArildM

Nice, er noen ville motorer det der 8)

#275744  av Stølen

Her er et par oppgraderinger som kommer så fort bilen er i havn... Vurderer i tillegg Neptune motorstyring og mapping hos AT Performance. Da burde vi nærme oss 200 hk på veiva i alle fall :D
Vedlegg
DC Headers.jpg
DC Headers.jpg (3.73 kiB) Vist 4232 ganger
AirFilter.jpg
AirFilter.jpg (17.59 kiB) Vist 4237 ganger

#275754  av Mr2Even

Fin og fornuftig bil du har valgt da Stølen. Bra du valgte en som har litt potensiale :D , men Opel da!! :? ..??? hehe V-tec er jo fett da :wink:

#275759  av Stølen

Mr2Even skrev:Fin og fornuftig bil du har valgt da Stølen. Bra du valgte en som har litt potensiale :D , men Opel da!! :? ..???
...er vel en Honda mener jeg...? :D

#275760  av Stølen

Er det forresten noen som har gode forslag til lakkering av motortoppdekselet...? Har flassa som dere ser, det er det første jeg vil gjøre noe med.... Bør jeg sandblåse hele greia og lakke opp igjen..?