TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 645hk 1. gen 3S-GTE i Norge

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#2488  av Erlend

He he he! :D "1,6 bar boost (22 psi appx.) for wasting Evo's and Porsche's"
og "Momo where Momo could be applied." Fyren må være stinn av penger :shock: Samt en ekte Celica-entusiast! Det liker vi :)

#2492  av CelicaTurbo

om han ikke har penger så bruker han ihvertfall penger :) men det står respekt av det der. Det eneste jeg tenker på i ettertid er at det ikke er sikkert det er en 1.gen 3S-GTE selv om celicaen er første gen med den motoren...

#2496  av MR2turbo

så jo rått ut det.. Tro om jeg bare skal bygge meg en sånn motor til mr2'en og.. Kan jo alltids selge huset :lol:

#2498  av erling

Weight: 1042 kgs. Power: Dynoed 506,2hp at wheels
Den dingsen der må gå no stygt!!?! Vil nok tror den skulle være såpass at man ikke slutter å bli skremt sånn helt med engang... :shock: Bilde

#2504  av CelicaTurbo

tipper bilen må være kjedelig å kjøre til vanlig siden turboen sikkert ikke lader før langt opp i turtallet :) Men han klarer vist kvartmilen på nederste halvdel av 10.xx sekunder, med blåste stempelringer som det står i linken. Er bra gjort med en tung Celica GT4 det ja :)

#2510  av MR2turbo

Har aldri prøvd en sånn ekstrem bil, men jeg kan også tenke meg at den ikke er den beste til normal kjøring, ja..
Vet han ikke om dette forumet, siden vi ikke har sett ham her?

#2513  av erling

CelicaTurbo skrev:tipper bilen må være kjedelig å kjøre til vanlig siden turboen sikkert ikke lader før langt opp i turtallet :) Men han klarer vist kvartmilen på nederste halvdel av 10.xx sekunder, med blåste stempelringer som det står i linken. Er bra gjort med en tung Celica GT4 det ja :)
1042 kg er vel ikke så tungt? Han må vel ha lettet den mye da? :shock:

#2517  av CelicaTurbo

hm, 1042kg er langt under vanlig vekt for den bilen ja, men mente jeg hadde lest et sted at han ikke hadde gjort noe særlig for å lette vekten? Hadde fullt interør og elektriske vinduer og allt vistnok.

men, fyren kjenner nok ikke til forumet men jeg har litt dårlige erfaringer med folk jeg "tipser" om sidene etter å ha snappet opp epost addressene deres fra forum så jeg har sluttet med slik direkte rettet reklame :)

#2521  av Fangoria

Prøvde en gang en sån bil en gang, mange år siden..
Gikk godt den selv med 150 orginale hester..

Drømte også om denne bilen en stund, men disse begynner å bli litt gamle nå, og nok en del herpa biler rundt om i norge..

#2525  av CelicaTurbo

de begynner å dra på alderen ja, men, denne her er vel turbo-versjonen med 180hk som standard mener jeg? Om den ikke var det i førsten så har han ihvertfall byttet motor i ettertid. 150hk var standard uten turbo og jeg tror nok at bilen var artig med den motoren også. Har sett flere og flere slike kjøre rundt det siste året men jeg vet ikke helt hvordan se forskjell på turbo/ikke turbo versjon da. Turboen har vannkjølt intercooler og ingen scoop på panseret ihvertfall.

#2548  av memo

hehe, bor i mo i rana jeg, og fyren som eier bilen sitter ca 5 meter unna meg, siden jeg jobber sammen med han..

Jeg kan hverken bekrefte eller avkrefte om alt dette stemmer, siden bilen
har vært på verksted i endel mnd'er...han får den tilbake om et par dager sier han..får se hva som skjer..kan jo godt poste litt info om dere er interesserte...jeg har begynt å filme endel bilkjøring og i det siste, så jeg kan filme og legge ut på nett, når det blir aktuelt...

-memo

#2554  av CelicaTurbo

hadde vært flott med info for slik strødd sladder på andre forum kan man ofte sette et stort spørsmålstegn ved :)

#2707  av dk2

Digga måten han formulert beskrivelsene, hehe.. men: "End price for mods: USD $35000." 250.000NOK?!?? Hva pokker er det han jobber med/som?!?? :P Og forsikringa har jeg vel heller ikke lyst til å vite noe om....... eller har jeg? ;>>

Pent gjort hvertfall :)

Daniel

#2717  av CelicaTurbo

så han skrev på et annet forum at "money is not a matter" så enten sitter han godt i en familie, eller så har han vunnet i lotto, eller han er en gründer i et vellykket selskap. Det betyr ikke så mye annet enn at han har litt mer frihet til slikt enn resten av oss :)