TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Olje pÃ¥ mk3?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #270635  av mk3noob

Hei!
Lurte på hva slags type olje folk kjører på mk3erne sine? 3.0 turbo altså.
Eneste som er gjort er metallpakning og studs... :)

#270661  av TommR

heisann. kjører 15w40. ble fortalt at denne var å anbefale til 7m'en. men leser at folk i usa bruker 20w50. er vel ikke klima til det her til lands tror jeg... :)

#270674  av TOYPARTS

mobil1 5/50

#270678  av StianMK3

Dette temaet har jeg faktisk gjort en del research på ettersom jeg selv ville ha den beste oljen for min egen 7M.Av de oljene som er lettest og få tak i her til lands,er Valvoline 10w40 Long life et veldig bra altenativ.I sommer sesongen,det vil si når det er ca 14-15 grader,moderat klima og varmere,kjører jeg Valvoline 20w50 racing oil.Den er anbefalt av veldig mange i racing miljøet.

Quakerstate er også veldig bra hører jeg,men har ingen erfaring med hvilken som er best egnet til 7M'n

Det er ihvertfall min erfaring og det jeg har hørt

PS: Hold dere ihvertfall vekke fra Shell.Er definitivt den sste oljen jeg hadde putta i min motor

#270711  av Lørnings

Jeg trodde mobil1'en begynte å skumme ved heftig kjøring, men hvis du kjører det toyparts, så er det sikkert bare et rykte :wink: Jeg hadde planer om å kjøre castrol 10w/60 til sommern, men vi får se=)

#270760  av TommR

Jeg kjørte 10w40 før, funker bedre nå med 15w40 olja. 10w60 er den "race" olja til castrol?

#271338  av Andreazz

StianMK3 skrev: PS: Hold dere ihvertfall vekke fra Shell.Er definitivt den sste oljen jeg hadde putta i min motor
Hvorfor det?

#271367  av StianMK3

Fordi at etter mitt søk etter gode oljer og mine mange henvendelser,fikk jeg klar beskjed av mange motorbyggere og maskinister at shell oljen har en av de dårligste smøre egenskapene av de oljene som er på markedet.spesielt til en turbo motor med litt hester

.Jeg har ikke konkret gått inn i egenskapene til shell oljen.Men det gidder jeg ikke heller.Når så pass mange seriøse folk sier det ikke er noe tess,så stoler jeg fint på det :)

#271385  av TommR

hm. godt å vite hvis det stemmer. :) Jeg kjører castrol gtx nå. noen som har noe erfaringer med den? Må si at motoren min aldri har gått så jevnt og fint som nå :)

#271387  av StianMK3

Castrol skal også være en bra olje