TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mulig Ã¥ montere turbo pÃ¥ 1996 1.8l

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #271294  av Niklass

Heisann,
jeg har lett nettet rundt etter Turbo kits til en heelt normal celica 1996 1,8l

Er det mulig? ja - http://www.6gc.net/howto/turbocharge_your_7afe

Men hvor får man kjøpt noe lignende kits ?

takker og bukker for alle svar som ruller inn

:wink:
Sist redigert av Niklass den 14 nov 2007 22:47, redigert 1 gang totalt.

#271346  av CastrolCelica

Tjaa, spørs hva det innebærer;)
Satte på turbo på min 1,8l i sommer nå, funket godt å gikk helt normalt, men ble en usedvanlig røykdannelse da det lakk olje ned i eksosen, kan være mange grunner til det da vi ikke gjorde alt etter boka egentli. Men forruten røyken så funka turboen smekke bra, plystra som bare det, var egentli ganske digg de 2 dagene jeg hadde det på:D Har kittet her ennå, men har ennå ikke bestemt meg for om jeg skal sette det på igjen å gjøre det skikkeli eller om jeg skal selge det:)

Men konklusjonen er, ja det er veldig godt mulig;)
 #271352  av Niklass

tjaa jeg tenkte å få en mekaniker på jobben til å gjøre saken får meg ! så det blir vel sånn ca etter boka ? kanskje :p
hvor kjøpte du kittet og pris ? med mindre du har en link :D

og takk får svar

#271365  av ThorT18

Det finnes vel ikke ferdige turbokit til 1.8 som fungerer? :roll:

#271497  av CastrolCelica

Det var en liten mix jeg kjøpte av en privat-person. Var en turbo fra en Volvo, lav-trykks-turbo som passer best på denne motoren. Intercoolern var fra en Cosworth mens røra må man bare kjøpe i fleng å tilpasse selv. Manifoilden vet jeg ikke hvor han finn fra desverre. Men du trenger for det meste bare en manifoild som passer og en passende turbo:) Rør å slikt skaffer du selv:)

aha

#271500  av Niklass

jammen daså :=) takk ska u ha =)

#271501  av CastrolCelica

No problemo, bare si ifra om du trenger no deler:)

..

#271502  av Niklass

Trenger det sikkert etterhvert :) men den skal snart bli oppretta igjen!en eller annen nisse har selvfølgelig bare kjørt inn i den på en p-plass! så hjulbua på venste bak del er most ! :x :evil: skjedde i går !