TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Plagsomme Alarmer....

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #271692  av FireWalk

Har et problem med at ofte når jeg kjører forbi parkerte biler så går alarmene av... Senest i går var jeg inne på KIWI for å handle noe mat, kom ut igjen og startet opp bilen. Da gikk alarmen av på bilen ved siden av...

Syntes det er litt flaut..

Hender ofte når jeg kjører forbi parkerte biler langs gatene også at alarmene går av...

Greit nok at bilen bråker en del, men vet at det er flere her inne som har grovere eksos enn meg.

Målte 105 dB ved 3500 rpm eller noe. midt mellom eksosrøra. Så det er jo ikke sånn EKSTREMT gale.

Er det flere som har dette problemet?

#271693  av Larsen

Jepp, er et par biler som står utenfor studenthybelene her som går hver gang jeg kjører forbi. Tror jeg har greid å irritere en del folk her da jeg kommer sent hjem...

#271694  av FireWalk

Bra det ikke bare er meg... Finnes det noen form for lyddemper som man bare kan plasere i eksosrøret dersom man skulle ønske å få en mer lydløs bil midlertidig?

Kan f.eks ikke la bilen stå å gå på tomgang noe særlig her. Tenker da på vinteren f.eks. Jeg liker å starte opp bilen og kjøre den ut av garasjen og la den stå å gå litt et par ganger i uken. Men slik det er nå så buldrer det jo inne i husene til alle naboer. :\

#271717  av Master

skaff deg en butterfly valve. en ventil som sitter i eksosen som du kan stenge innefra. = mye mindre støy når du vil....

#271736  av tommis

Hehe ja, parkerte i et kjøpesenter i byen i går. Da jeg skulle dra begynte en ny 5'er BMW å ule da jeg starta opp. Har rette rør hele veien men synes ikke den bråker så volsomt egentlig. Turboene demper endel.

#271738  av FireWalk

Master skrev:skaff deg en butterfly valve. en ventil som sitter i eksosen som du kan stenge innefra. = mye mindre støy når du vil....
Aldri hørt om før.. hvor får jeg tak i noe slikt da?

#271743  av Larsen

FireWalk skrev:
Master skrev:skaff deg en butterfly valve. en ventil som sitter i eksosen som du kan stenge innefra. = mye mindre støy når du vil....
Aldri hørt om før.. hvor får jeg tak i noe slikt da?
Søk, eventuelt torshov. Ferrari 355 og mitsubishi 3000gt har slike orginalt.

#271744  av FireWalk

har trålet gjennom ebay, det amerikanske mr2 forumet og div norske sjapper.. men har ikke funnet noe enda.. :\

Høres jo ganske genialt ut! skulle hatt noe slikt, dersom det ikke koster skjorta da.. :)

#271748  av sindrejl

FireWalk skrev:har trålet gjennom ebay, det amerikanske mr2 forumet og div norske sjapper.. men har ikke funnet noe enda.. :\

Høres jo ganske genialt ut! skulle hatt noe slikt, dersom det ikke koster skjorta da.. :)
har sett dette selv også på en del japanske nettsider