Heisann. Har nettopp byttet toppakning på en 3s-ge. Har gått relativt smertefritt.
Har kommet så langt nå at jeg skal hive på plass igjen alle vacumslangene, og det er ikke få på denne motoren. Det er 3 uttak på høyre side av innsuget, den ene er vel til bensintrykksregulatoren, de andre er vel til t-vis eller acis eller hva det er på denne motoren? Og den tredje er til? Er en del vacum rundt innsuget også. Og to vacumtanker, en litt stor som står ovenfor girkassa og en som ligger under innsuget.
Hva skal kobles hvor? Har søkt masse på forumet her og på google, men finner bare vacuum diagram for 3s-gte og sånt, ikke til 3S-GE!
Problem nummer to er vel at startmotoren ikke går rundt. Høres ut som den blir belastet for klokka slokker og sånt, så virker som den trekker riiimelig mye strøm. Har koblet på alt av jording rundt om kring, skrudde av starteren og prøvde å snurre den rundt med fingrene, noe som heller ikke var noe problem. Men den vil fortsatt ikke gå rundt når jeg vrir om nøkkelen. Skal prøve mer senere i dag.
Har også en plugg på ledningsnettet jeg ikke er sikker på hva er til, den henger foran ved siden av vifta ved batteriet, relativt stor rund plugg.
Noen som kan hjelpe meg? Hehe.
Takk på forhånd, Håvard
Har kommet så langt nå at jeg skal hive på plass igjen alle vacumslangene, og det er ikke få på denne motoren. Det er 3 uttak på høyre side av innsuget, den ene er vel til bensintrykksregulatoren, de andre er vel til t-vis eller acis eller hva det er på denne motoren? Og den tredje er til? Er en del vacum rundt innsuget også. Og to vacumtanker, en litt stor som står ovenfor girkassa og en som ligger under innsuget.
Hva skal kobles hvor? Har søkt masse på forumet her og på google, men finner bare vacuum diagram for 3s-gte og sånt, ikke til 3S-GE!
Problem nummer to er vel at startmotoren ikke går rundt. Høres ut som den blir belastet for klokka slokker og sånt, så virker som den trekker riiimelig mye strøm. Har koblet på alt av jording rundt om kring, skrudde av starteren og prøvde å snurre den rundt med fingrene, noe som heller ikke var noe problem. Men den vil fortsatt ikke gå rundt når jeg vrir om nøkkelen. Skal prøve mer senere i dag.
Har også en plugg på ledningsnettet jeg ikke er sikker på hva er til, den henger foran ved siden av vifta ved batteriet, relativt stor rund plugg.
Noen som kan hjelpe meg? Hehe.
Takk på forhånd, Håvard
