TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vacumslanger, Celica 92 mod, 3s-ge + starteren vil ikke

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #270446  av hAvard

Heisann. Har nettopp byttet toppakning på en 3s-ge. Har gått relativt smertefritt.

Har kommet så langt nå at jeg skal hive på plass igjen alle vacumslangene, og det er ikke få på denne motoren. Det er 3 uttak på høyre side av innsuget, den ene er vel til bensintrykksregulatoren, de andre er vel til t-vis eller acis eller hva det er på denne motoren? Og den tredje er til? Er en del vacum rundt innsuget også. Og to vacumtanker, en litt stor som står ovenfor girkassa og en som ligger under innsuget.

Hva skal kobles hvor? Har søkt masse på forumet her og på google, men finner bare vacuum diagram for 3s-gte og sånt, ikke til 3S-GE!

Problem nummer to er vel at startmotoren ikke går rundt. Høres ut som den blir belastet for klokka slokker og sånt, så virker som den trekker riiimelig mye strøm. Har koblet på alt av jording rundt om kring, skrudde av starteren og prøvde å snurre den rundt med fingrene, noe som heller ikke var noe problem. Men den vil fortsatt ikke gå rundt når jeg vrir om nøkkelen. Skal prøve mer senere i dag.

Har også en plugg på ledningsnettet jeg ikke er sikker på hva er til, den henger foran ved siden av vifta ved batteriet, relativt stor rund plugg.

Noen som kan hjelpe meg? Hehe.

Takk på forhånd, Håvard ;)

#270448  av evneveik

Har du sjekket at du har nok strøm på batteriet? Skal se om jeg ikke finner den tegningen jeg brukte når jeg holdt på med vakumslangene på min 3sge...

#270449  av hAvard

Hadde vært kjempefint, setter pris på all hjelp jeg kan få!

#270450  av evneveik

Har lagt ved en tegning fra epc'en den var grei å bruke for å få det til.
Er ikke alt som er tegnet inn, men ut fra dette så bør du klare å plassere alt på rett sted.
Vedlegg
vakumslanger.jpg
vakumslanger.jpg (45.52 kiB) Vist 209 ganger

#270452  av Helmer

Den tredje vakumslangen kan være til bremsekraftforsterkeren om jeg ikke tar helt feil.

#270454  av csstian

Sjekk alle di store sikringene som er ved batt.Så kan du ta ut startmotoren å koble strøm på den å se om den fungerer da.Da har du ivertfall eleminert om feilen er i den

#270628  av hAvard

takk evneveik, du er helten min hvis dette funker :P

#270632  av hAvard

evneveik skrev:Har lagt ved en tegning fra epc'en den var grei å bruke for å få det til.
Er ikke alt som er tegnet inn, men ut fra dette så bør du klare å plassere alt på rett sted.
Men har du noe greie på den som går fra toppen av gasspjeldet og i gjennom den lille saken(23262) og så ut i intet.. hva den er til? :P

#270634  av evneveik

hAvard skrev: Men har du noe greie på den som går fra toppen av gasspjeldet og i gjennom den lille saken(23262) og så ut i intet.. hva den er til? :P
Det husker jeg ikke i hodet, men det var logisk når alle de andre var på rett sted. Det enkleste hadde jo vært om noen hadde giddet å sjekke dette for deg, jeg er ikke hjemme i garasjen før onsdag...

Det beste hadde jo vært om du hadde merket alt først :P

#270640  av hAvard

hadde helt klart vært det beste, men det vakum styret ble nermest rivd fra hverandre i et øyeblikk med blanda følelser av sinne og frustrasjon :P hehe... det er den trangeste og jævligste motoren jeg har skifta toppakning på :P og så jææævli mye spesielle løsninger i forhold til hva jeg er vant med. hehe.

#271802  av evneveik

hAvard skrev:
evneveik skrev:Har lagt ved en tegning fra epc'en den var grei å bruke for å få det til.
Men har du noe greie på den som går fra toppen av gasspjeldet og i gjennom den lille saken(23262) og så ut i intet.. hva den er til? :P
Vet ikke om du har fått det til, men den slangen du snakker om går til purge på charcoal canisteren...