TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Stølens MR2 selges! 125000,- (solgt)

• For salgsannonser for biler.
For salgsannonser for biler.
 #269231  av Stølen

Hei alle sammen..! Jeg har litt plassmangel jeg.
Snuser samtidig på en litt større bil nedi Tyskland, hvis jeg får napp på den så selger jeg babyen min....

Jeg har et HAV av bilder av denne bilen, så jeg får heller legge ut flere på request....

Jeg trenger vel ikke å fortelle at jeg har tatt pent vare på bilen, bildene snakker vel for seg selv......

Men her er en oversikt over historikk samt hva jeg har gjort siden kjøp:

-Kjøpt i april 2007 hos GM Motor AS i Moss for 129.000,-
Bilens stand: Nyimportert fra Tyskland, 92000 km, forhandler har montert Border styling (front, hekk og panser). Fulgte med piggfrie vinterdekk på 15” uoriginale aluminiumsfelger. Ingen sommerdekk, ulyd i motorrom, bremseproblemer foran, feil i elektrisk system, defekt bensinflottør, ingen høyttalere i stereo, mangler magasin i cd-skifter, mangler grøftelys foran og spylevæskemotor/beholder.

Hva har jeg gjort med bilen siden da:

2007

April - Felger og dekk kjøpt hos Sharif AS
(Cerberus 17”x7,5” med Hankook Sport 205+235/40-17), 7500,-
- Alarm montert hos Norsk Speedometerservice AS i Vogts gt, Oslo
(DEFA med fjernstyrt sentrallås), 4500,-

Mai - Utbedret motorulyd, montert foring mellom to deksler.
- Nye originale MR2 dørmatter kjøpt av Toyota Hvam Bil AS, 440,-
- Nye høyttalere montert i dørenes fremside og i stolper bak fører og passasjer
(2x13cm JBL bak og 2x9cm JBL foran), ca 1000,-
- Pioneer 12 CD-skifter magasin montert (370,-)
- Utbedret feil i elektrisk system, alt fungerer optimalt.

Juni - Bil på service på grunn av låst bremsekaliper venstre foran. Må skiftes.
- Felger og dekk kjøpt hos Sharif AS
(TSW Kyalami 18”x9” +17”x7” med
Falken 245/35-18 bak og 205/40-17 foran), 11750,-
- Montert Green konisk luftfilterkit (filter, rør + + +), effektøkning 5-10%, 1450,-

Juli - Skiftet stabilisatorstag i forstilling venstre foran, 1500,-
- Skiftet bremsekalipere og bremseklosser foran, ca 5000,-
- Lakkert kanaler i bilens farge, 202 Black.
- Lakkert bakre spoiler pga misfarging.
- Lakkert forskjellige interiørdetaljer i bilens farge, 202 Black
(dashbordflater, girkule, hanskeromsdeksel)
- Olje og filter skiftet ved 97 000 km

August - Ny front montert (original Toyota MR2)
- Tåkelys montert (original Toyota MR2)
Deler og arbeid: ca 30 000,-

September - Lakkbehandlet- lakkforsegling, ca 2000,-
- Skiftet registerreim, ca 500,-

Oktober - Tectylbehandlet, ca 2500,-

Samlede kostnader: 61 000,- + + + +.

Bilen har nettopp bikket 104000 km, og jeg vil ha høystbydende over 125000,- på grunn av den sjeldent fine standen og lave kilometeren.

Her er link til Show&Shine-tråden der man kan se flere bilder av bilen...
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=25421

Eneste mangler på bilen: Bensintankmåler viser bare halv tank selv om full, men fungerer fra halv og til tom (dette skal utbedres).
Mangler spylevæskebeholder (dette skal utbedres).
Ellers så hører jeg av og til en fjern knirkelyd ved rattrotasjon når bilen står stille. Ellers er det ikke en eneste ting å plukke på...! Kliss original.
Vedlegg
Haust29-1024mini.jpg
Haust29-1024mini.jpg (107.67 kiB) Vist 1515 ganger
Sist redigert av Stølen den 28 des 2007 14:12, redigert 2 ganger totalt.

#269241  av GhostRider88

hadde kjøpt denne tvert om jeg ikke hadde hatt mr2!

Syn du må selge, men skjønner plassproblemet..

Er det noen form for skader i karosseriet, rust eller lignende? Ser ikke slik ut 8)

#269245  av Stølen

Bilen er 110% rustfri, det er vel en liten strek her og der i lakken, men jeg har ikke telt mer enn 4-5 over hele bilen. Og disse er av typen som garantert blir borte ved en god voksbehandling... har egentlig ikke brydd meg så mye om de, da de er så små. Ellers så ser bilen "ny" ut:
Toyota på Hvam som satte på ny front for to måneder siden ble helt satt ut da de ikke kunne se noe forskjell hwatsoever på lakken i den nye fronten og lakken på resten av bilen. Så den fremstår som ganske strøken ja :-)

Men kort fortalt om hvorfor jeg selger bilen:

Jeg spiller i et band, og vi har fått litt mer å gjøre i det siste. Derfor må jeg være mer behjelpelig til å kjøre utstyr- noe MR2 rett og slett ikke kan.... Har dessverre ikke råd til to biler, eller så hadde det ikke vært noe tema engang. Men hadde jeg ikke drevet med musikk så ville jeg hatt MR2'n i årevis fremover... Sukk :cry:

MEN: Jeg selger den kun hvis jeg får tak i den andre bilen fra Tyskland..! Eller så venter jeg til neste sommer. Har mulighet til å låne en Hiace i ny og ne, så ingen KRISE her (kommer ikke til å dumpe prisen).

#269247  av Stølen

....og før noen kommer og pruter og sammenligner prisen med andre MR2er som selges i dag, så vil jeg bare poste dette bildet- så kan dere vurdere selv om prisen er for høy.... 8)

Så slipper vi sånne diskusjoner lixom :D
Vedlegg
Sammenlign.JPG
Sammenlign.JPG (80.17 kiB) Vist 1597 ganger

#269480  av Stølen

bump!

#270109  av Stølen

Bumpybump. Bilen skal på NAF-bruktbiltest straks, kommer med mer info...!

#270854  av Stølen

Hepp..! Tilbake fra NAF-test. disse gutta er jo kjent for å finne ALT av feil, mangler og utbedringspunkter til og med på biler som nesten kommer fra samlebåndet. Så hvis det er noe galt med bilen så finner de det ut. Der fikk den følgende merknader:

-Noe slitt demper høyre bak
-litt svette fra demper høyre foran
-skiver bak bør skiftes snart
-noen foringer i forstilling litt slitne
-noe knirkelyder i tannstag, ikke slitasje

Dette er jo bare småplukk som det alltid vil være på en 15 år gammel bil, og det ble generelt anmerket at bilens stand i forhold til kilometer og type var tilfredsstillende.
Ellers var det ikke noe spesielt å pirke på faktisk.
Sist redigert av Stølen den 21 nov 2007 00:43, redigert 1 gang totalt.

#270906  av Stølen

Her er ferske bilder....
Vedlegg
...dette er med bare fordi bilen ser så kul ut i den vinkelen :-P
...dette er med bare fordi bilen ser så kul ut i den vinkelen :-P
Haust42-800.jpg (34.92 kiB) Vist 1499 ganger
Dette er det siste bildet jeg tok med sommerfelgene, rett før jeg byttet til vinterdekk. De er strøøøkne og balanserte.
Dette er det siste bildet jeg tok med sommerfelgene, rett før jeg byttet til vinterdekk. De er strøøøkne og balanserte.
Feiring9-800.jpg (38.55 kiB) Vist 1513 ganger
Originalt ratt med airbag.
Originalt ratt med airbag.
Interior2-640.jpg (29.98 kiB) Vist 1495 ganger
Interiør.... Nesten ikke slitasje på seter eller interiør generelt. Eneste man kan anmerke er de "vanlige" ut-og innstigningsmerkene i førersete.
Interiør.... Nesten ikke slitasje på seter eller interiør generelt. Eneste man kan anmerke er de "vanlige" ut-og innstigningsmerkene i førersete.
Interior1-640.jpg (35.36 kiB) Vist 1509 ganger
Dette er vinterfelgene. Ikke allverden, men helt nye og strøkne. Fungerer perfekt på all slags føre. 15" på nye, piggfrie 185-dekk.
Dette er vinterfelgene. Ikke allverden, men helt nye og strøkne. Fungerer perfekt på all slags føre. 15" på nye, piggfrie 185-dekk.
Vinterfelger-640.jpg (33.16 kiB) Vist 1501 ganger

#271650  av Stølen

Bump..! Kan også nevne at dempere blir skiftet straks. Stoooor utgift bort for eventuell kjøper.

#271992  av Stølen

Har hatt flere interesserte som har sett på bilen, men en fikk ikke forsikra, to fikk ikke lån og en kjøpte en 1991-mod til 90 000,- istedet.
Har to bud inne på bilen som jeg ikke har tenkt å vurdere, så bilen står fortsatt til samme pris... 125000,- inkludert demperskifte.

Har ikke noe hastverk med å selge, og jeg venter på den rette kjøperen.... Må finne en som kan være snill med svart'n :D

Nå blir bilen pent behandlet, selv om den blir kjørt på vinterføre. Spyles to ganger i uka og står med overtrekk om natta. Bilen er jo galvanisert fra fabrikk, samt nettopp tectylbehandla. Så rust er et ikke-tema. :wink:

Her er et bilde av bilen etter at den hadde lagt seg:
Vedlegg
Vinter3-1024.jpg
Vinter3-1024.jpg (82.92 kiB) Vist 1487 ganger

#273209  av Stølen

Enda et bilde for å gi et inntrykk av bilen vinterstid....

Har kjøpt inn spylevæsketank/pumpe, dette blir enten installert samtidig med demperbytte, eller så følger det med ved siden hvis ny eier vil vente med demperskifte og bare få med nye dempere...

(har ikke noen problemer med nåværende dempere, har bare fått høre etter NAF-test at de begynner å merke tidens tann og bør skiftes om ikke alt for lenge. Derfor lar jeg kjøper bestemme om jeg skal skifte demperne eller om det er ønskelig å bare få med nye dempere, slik at man får mest ut av de demperne som er på bilen. Anbefaler det siste da jeg tror demperne holder en sesong til eller to :wink: )
Vedlegg
Vinterbilde1.JPG
Vinterbilde1.JPG (90.86 kiB) Vist 1494 ganger

#275587  av Stølen

Da var bilen solgt :cry: :cry: :cry:

Den flytter til Sarpsborg over helga, så jeg skal nyte hver time...

Har vært et utrolig morro år med denne bilen, men plassmangelen tok overhånd til slutt... Men nå er jeg bitt av basillen i alle fall, blir nok ikke siste MR2 jeg eier 8)

#275603  av hmsilset

Stølen skrev:Da var bilen solgt :cry: :cry: :cry:

Den flytter til Sarpsborg over helga, så jeg skal nyte hver time...

Har vært et utrolig morro år med denne bilen, men plassmangelen tok overhånd til slutt... Men nå er jeg bitt av basillen i alle fall, blir nok ikke siste MR2 jeg eier 8)
Det morroe med mr2 er at man altid mååå ha en ny 8) Bra du fikk solgt den da,til en ok pris regner jeg med.

#275611  av GhostRider88

gratulerer (kondolerer) med salget. Hva fikk du for den? Den var ihvertfall vært 125000kr....

#275642  av Stølen

Den gikk for 125000 ja. Syntes det var en ålreit pris for alle parter jeg..!
Kommer til å holde dere oppdatert på nye bilen, "prosjekt ulv i fåreklær"...! Har lyst å sette i gang med et lite trimmeprosjekt på Civic'en når den endelig er i landet. Sitter 169 hk i den nå, men kan lett hjelpes opp til ca 200.
Det synes jeg er rått i en bil som ser direkte snill ut :D