TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen spørsmÃ¥l angÃ¥ende Celica 1999 mod 1,8L

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #271741  av Vaskeball

Heisann.. Min første post her på forumet :)

Har i dag en Celica fra 1999 T20 med 1,8 Liters motor.

Importert fra tyskland.

Nå har det seg at denne kom uten tåkelys/grøftelys, uten spoiler bak og uten høytalere bak..

Pluss at antenna bak er knekt, og funker deretter..

Så, hvor mye vil det koste og skaffe tåkelys/grøftelys og få til dette sånn som det orginalt skulle ha vært?

Hvilke type pærer brukes i fjernlysa og i nærlysa? Tenker på pæretype og wattstyrke.

Hvor store høytalere sitter foran og bak? Tommestørrelse tenkte jeg på :)

Synes folket det er finere med spoiler bak? Mye ville dette kostet?

Vurderer Xenon i fjernlysa, er det lurt og sette inn, eller ville dere latt være?

Antenne? Hvor får man tak i dette?

Og tilslutt, den bruker ganske mye olje.. Hva kan være galt?

På forhånd takk-

Vet at dette ble mange spørsmål, men blir glad for alle svar jeg får :)
Sist redigert av Vaskeball den 18 nov 2007 22:05, redigert 1 gang totalt.
 #271746  av Larsi1988

Lyspærene er HB4 på nærlysa, HB3 på fjernlysa. Mekonomen har osram cool blue pærer til din bil. Jeg kjøpte nye pærer til min t20, jeg ble fornøyd men det var ikke gratis 8)

#271752  av Vaskeball

Tror jeg stikker innom der og skaffer meg de jeg også.. Kanskje også til parklysene =)

Hvor mye kostet det ca?

#271759  av Larsi1988

Det er 245 per stk pære. Dem hadde ikke i butikken når jeg skulle ha ,men bestille det for deg. Tok 2-3dager før dem hadde dem. Du kan spør via nett om de har det inn i butikken i din butikk.

#271778  av Vaskeball

Takk for svar :)

Gleder meg til å stikke innom der i morgen, ligger rett ved siden av jobben min så tar det på veien hjem.

..

#271784  av Niklass

bilen min slukte også 1 liter olje pr bensintank :P
var noen pakninger i toppen som hadde ryket, så kan vel være det samme!

#271803  av castman

Antenna di kan du sikkert få kjøpt på toyota. Men hvis du har lyst å få spart noe penger så kan du kjøpe slik antenne på biltema da denne ser veldig lik ut!

Jeg synes Celicaen blir rett og slett kjedelig uten vinge. Blir noe som mangler bakpå der gitt. Men hvis du har lyst på vinge så ville jeg tro at det ville bli billigst å skaffe en brukt bagasjelok med ferdig vinge påmontert og lakkerer den om.

#271808  av Thomas S

Har sett T20 uten vinge og de ser ganske bra ut vist utseende er fullført ;) Grattis med go bil :)

#271812  av Vaskeball

Thomas S skrev:Har sett T20 uten vinge og de ser ganske bra ut vist utseende er fullført ;) Grattis med go bil :)
Jepp, det er kjempegod bil og kjøre, synes den sitter herlig på veien :)

Da tror jeg at jeg venter med vinga inntil videre.

Men disse tåkelysene/grøftelysene, hvor får man tak i sånne? Så dem passer inn i hullene der dem skal være, har kun to svarte plastikk deksler der nå.. Har tilog med hatt en fugl der.. R.I.P. Roadkill =/
Kan man putte Xenon i dem?

Man må vel bytte sånn spak sak ved rattet når man setter inn de ekstra lysene?

Beklager mye spørsmål og lav kompetanse fra min del her, har ikke mye greie på bil, men viljen til å lære er der :)

Og foresten, høytalere.. Størrelsen på disse?

Takk for all hjelp så langt, det er bra det er noen som kan hjelpe en "noob" litt :)

#271816  av Thomas S

Er vell ikke en spak men en vanlig knapp som du bruker, du kan leite hos høggere og se om de har original grøftlys bryter til T20 ;)

#272075  av Vaskeball

Fikk tak i Osram Cool Blue HB4 pærer i dag, ble et mye bedre lys synes jeg. Fikk også tak i Cool Blue til parklysa også, ble ganske bra :)

Nå vurderer jeg om jeg skal putte Xenon i fjernlysa eller om jeg skal bestille Cool Blue til disse også..

Hva ville dere gjort?

#272078  av Kanakkas

Vær så snill å ligg unna xenon hvis du ikke har tenk til å bygge det så det blir godkjent..!!. Nok av dårlig og ikke godkjente ettermonterte løsninger ute på veien som lyser i "alle" retninger, Ikke særlig behagelig å møte på en av disse!!
Er en som selger xenon-match pærer her på forumet, se under "salg". Det kan jo være et alternativ....

..

#272079  av Niklass

asså det er ulåvelig liksom, men smak ogbehag det da..
 #272080  av Kanakkas

Niklass skrev:asså det er ulåvelig liksom, men smak ogbehag det da..
Riktig det, mange av disse erstatningspærene er ikke godkjent for gatebruk.
Men mener personlig det likevell er en snillere løsning en feilmontert xenon.

#272081  av Vaskeball

Joda, veit at det er ulovelig da.. Men tenker på at fjernlysa skrur man jo av når møter trafikk uansett :P

Kan være enig at det er mye Xenon som ikke skulle ha vært på veien, som blant annet i nærlysa på Golf 2, Volvo 240 osv... Gamle mondeoer osv.. Ser dem over alt egentlig.

Men siden det er mange bilister som ser ut til og erge seg over sånt, så er det vel lurest og gå for cool blue serien til Osram, da denne er lovlig også, ettersom jeg har forstått.. Noen flere innspill før jeg evnt bestiller det ene eller det andre?