TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Tevodekk supra bremset

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #258173  av Tevosupra
 
FS-Styling.no skrev:Kom nett fra Bjørnstad.... For liten Wastegate som ikke klarer og hive ifra seg nok eksos, iom at de GROSSE turboen flytter ufattelige mengder! Så tipset fra bjørnstad var vel 2 stk wastegates! Evt en større en, men de holdt en knapp på 2 stk...

Noe sånt....

Bilen ble mappet på mandagen, men det viste seg at de ikke klarte og stabilisere trykket på bilen, dette kan være at wastegaten er for liten eller at dysene vi har i dag ikke er store nok... Eller at det er noe annet program på aem, ang dysene.(Are jobber med saken nå)

Men Jon einar på bjørnsad bil mappet den og satt turtallsperra på 7000 rpm. med 2 bar i ladetrykk, med 109 racefuel,
vi fikk ikke benket den med dette oppsette.

Men siden den produserte 912 rwhp med 2,2 bar/6500 rpm og 98 blyfri, så holder dette nye oppsette med racefuel for kommende helg i Mo i Rana.

Så bilen skal kjøres hardt hele helgen:)

Og ny mapping blir om 14 dager vist gutta på Bjørnstad bil har tid:)


Mvh Radni TEVODEKK A/S

 #258231  av Tvetern
 
Synd du ikke fikk mappet den ferdig. Men allikevel så er det jo sinnsyke tall du fikk på vanlig bensin :D Gleder meg til å høre sluttresultatet og til å se den i aksjon på Gatebil.
Har du noe spec på motoren du kan dele med oss, eller er det mye hemmeligheter ute og går? ;) hehe Tenkte på hva slags turbo, størrelse på dyser, motorvolum etc

 #258263  av Tevosupra
 
bpracing skrev:Synd du ikke fikk mappet den ferdig. Men allikevel så er det jo sinnsyke tall du fikk på vanlig bensin :D Gleder meg til å høre sluttresultatet og til å se den i aksjon på Gatebil.
Har du noe spec på motoren du kan dele med oss, eller er det mye hemmeligheter ute og går? ;) hehe Tenkte på hva slags turbo, størrelse på dyser, motorvolum etc

Det er synd det med mappingen ja, men det holder med disse tallen,siden den er på racefuel i tilegg og:)

Motorspecs kommer senere når vi er ferdig:)
Men Are har mest sansynlig funnet ut hva som er problemet med bensin/turbotrykk. ;)

 #272654  av TOYPARTS
 
jeg skjønner framdeles ikke hvordan det er mulig å få ut så mye effekt på pumpebensin på en supra, har snakket litt med både titan motorsport og mvp motorsport om dette, og de skjønner det heller ikke, de har faktisk ikke hørt om noe som er i nærheten av det heller, vel har de dårligere bensin en oss, men ikke så dårlig, ser no litt på hva som er bremst andre steder i norge hvor de har gitt opp lenge før disse tallene.


Om det er strokerkit i den så er det vel kansje mulig kun for en peak eller noe, men det blir jo kun pubhester i så fall, de er jo ikke brukenes til noe stort.

 #272657  av mr.ourom
 
Du må huske på at her er det strekt til det ytterste og litt til. 1000cc dysene holdt opp til 6500rpm. På første draget peaket turbotrykket ut på 3,1bar 1160Nm på hjula. Det er ikke sunt for å si det pent.Satte sperra på 7500rpm og trykket til 2,2bar enda magrer den dessverre ut ved 6600 rpm. Et bevis på at dette flytter seg godt var på gatebil når vi blåste Leif sin escort på langstrekka som vel har bremset over 800hk. Dette gjorde vi med sølvsupraen. Vi ljuger jo ikke om det som er oppnådd i benken til bjørnstad. Men det er jo selvfølgelig ikke noen særlig garanti på hvor lenge en sånn motor holder til hard banekjøring da. Neste utvikling nå blir bygging av tørrsump på alle banebilene våre da vi fikk noen dårlige opplevelser da det ble nok grep i svingene. :twisted: :twisted:

 #272667  av TOYPARTS
 
mr.ourom skrev:Du må huske på at her er det strekt til det ytterste og litt til. 1000cc dysene holdt opp til 6500rpm. På første draget peaket turbotrykket ut på 3,1bar 1160Nm på hjula. Det er ikke sunt for å si det pent.Satte sperra på 7500rpm og trykket til 2,2bar enda magrer den dessverre ut ved 6600 rpm. Et bevis på at dette flytter seg godt var på gatebil når vi blåste Leif sin escort på langstrekka som vel har bremset over 800hk. Dette gjorde vi med sølvsupraen. Vi ljuger jo ikke om det som er oppnådd i benken til bjørnstad. Men det er jo selvfølgelig ikke noen særlig garanti på hvor lenge en sånn motor holder til hard banekjøring da. Neste utvikling nå blir bygging av tørrsump på alle banebilene våre da vi fikk noen dårlige opplevelser da det ble nok grep i svingene. :twisted: :twisted:
3,1 bar da er det noe annet, tørrsump er ikke feil uansett, spess ikke på bane, bare ser på oss som ikke kom lengre en 751hk på hjulene på en t88h spl, den klarte ikke å produsere mer hk pga for lite turtall, så uansett hva vi gjorde kom det ikke mere effek, dette på 1,9kg og 17 grader tenning på topp samt 850cc dyser og 280 kammer og sperre på 7500.

Husk hva martin schanke sa om bilen til leif, han kan KANSJE ha 800hk men da i et brøkdel av et sekund og bilen var fullstendig ubrukelig, men bilen hans går godt for all del, men 800hk kjører han ikke med for å si det slikt, i allefall ikke over et noenlunde register.

 #272668  av Tevosupra
 
mr.ourom skrev:Du må huske på at her er det strekt til det ytterste og litt til. 1000cc dysene holdt opp til 6500rpm. På første draget peaket turbotrykket ut på 3,1bar 1160Nm på hjula. Det er ikke sunt for å si det pent.Satte sperra på 7500rpm og trykket til 2,2bar enda magrer den dessverre ut ved 6600 rpm. Et bevis på at dette flytter seg godt var på gatebil når vi blåste Leif sin escort på langstrekka som vel har bremset over 800hk. Dette gjorde vi med sølvsupraen. Vi ljuger jo ikke om det som er oppnådd i benken til bjørnstad. Men det er jo selvfølgelig ikke noen særlig garanti på hvor lenge en sånn motor holder til hard banekjøring da. Neste utvikling nå blir bygging av tørrsump på alle banebilene våre da vi fikk noen dårlige opplevelser da det ble nok grep i svingene. :twisted: :twisted:
Så bare på våler under Roadsport kjøringen når du dro 3,4 gir nedover sletta:)
Men vi gir oss ikke får vi er over 1000 hjulhester med grei trykk:)
Det var målet oss og det skal vi nå:)
Tror nok vi kommer langt over det med de planen vi har;)

 #272670  av Zupra
 
Blir tøft og se når alt er ferdig.!

Men tror det er flere som kan klare over 1000hester.! Med supra motorer.
Problemet er vel egentlig at det er ikke brukende.! Har mer lyst på 750 - 850 hk og bunndrag en 1000 hester og en HÆ...... masse turbolagg..

Men for all del.! Er jo seff. greit og bare ha gjort det.! Bremset over 1000hk også kan man jo kjøre med annet oppsett ellers.! :wink:

Men for og være helt ærlig Radni så synes jeg bilen din gikk bedre da den var 600 + på.! Det er jo seff fordi at det er et bedre baneoppsett.! Men er det ikke det som er poenget da? Bare spør altså.? :?:

 #272672  av Tevosupra
 
Zupra skrev:Blir tøft og se når alt er ferdig.!

Men tror det er flere som kan klare over 1000hester.! Med supra motorer.
Problemet er vel egentlig at det er ikke brukende.! Har mer lyst på 750 - 850 hk og bunndrag en 1000 hester og en HÆ...... masse turbolagg..

Men for all del.! Er jo seff. greit og bare ha gjort det.! Bremset over 1000hk også kan man jo kjøre med annet oppsett ellers.! :wink:

Men for og være helt ærlig Radni så synes jeg bilen din gikk bedre da den var 600 + på.! Det er jo seff fordi at det er et bedre baneoppsett.! Men er det ikke det som er poenget da? Bare spør altså.? :?:
At det blir mange med 1000 hester på hjula neste år,det tviler jg på:)
Det vi bremser er det vi skal kjøre på:)
Ikke noe poeng og bremse så mye hester så og ikke bruke det på banen, blir litt for dumt mener jg.
Holder ikke dette oppsette for bruk på bane så for vi bare finne løsninger for at det skal holde.. Eller bremse mindre:)


Men ser bare i år med kjøleproblemer og div, det tar tid for og få til dette oppsette. Så på supraforums.com og at de var mest vant til og se slikt oppsett på drag også.

Men du har nok rett med at et oppsett på 650/750 hk er mer enn nok for timeattac:)
Men så klarte jg og kjøre 1,02,75 på våler med kuhmo gatesliks under Roadsport kjøringen.
Så er ikke jg den sykeste sjøfåren enda, så har mye og hente på kjøringen:)
Samt understell justeringer og dekkvalg:)
Men siste Roadsport kjøringen gikk bilen helt sykt.3/4 giret er bare helt sykt når du drar på.

Men hele tanken min var og få til en 1000 hjulhester supra for kjøring på bane.:) Også CARBON DA.:)

 #272688  av Zupra
 
Tevosupra skrev:
Zupra skrev:Blir tøft og se når alt er ferdig.!

Men tror det er flere som kan klare over 1000hester.! Med supra motorer.
Problemet er vel egentlig at det er ikke brukende.! Har mer lyst på 750 - 850 hk og bunndrag en 1000 hester og en HÆ...... masse turbolagg..

Men for all del.! Er jo seff. greit og bare ha gjort det.! Bremset over 1000hk også kan man jo kjøre med annet oppsett ellers.! :wink:

Men for og være helt ærlig Radni så synes jeg bilen din gikk bedre da den var 600 + på.! Det er jo seff fordi at det er et bedre baneoppsett.! Men er det ikke det som er poenget da? Bare spør altså.? :?:
At det blir mange med 1000 hester på hjula neste år,det tviler jg på:)
Det vi bremser er det vi skal kjøre på:)
Ikke noe poeng og bremse så mye hester så og ikke bruke det på banen, blir litt for dumt mener jg.
Holder ikke dette oppsette for bruk på bane så for vi bare finne løsninger for at det skal holde.. Eller bremse mindre:)


Men ser bare i år med kjøleproblemer og div, det tar tid for og få til dette oppsette. Så på supraforums.com og at de var mest vant til og se slikt oppsett på drag også.

Men du har nok rett med at et oppsett på 650/750 hk er mer enn nok for timeattac:)
Men så klarte jg og kjøre 1,02,75 på våler med kuhmo gatesliks under Roadsport kjøringen.
Så er ikke jg den sykeste sjøfåren enda, så har mye og hente på kjøringen:)
Samt understell justeringer og dekkvalg:)
Men siste Roadsport kjøringen gikk bilen helt sykt.3/4 giret er bare helt sykt når du drar på.

Men hele tanken min var og få til en 1000 hjulhester supra for kjøring på bane.:) Også CARBON DA.:)

Nei! vil ikke tro at det blir mange med 1000 hjulhester.!
Men for og klare 1000 hjulhester. Så må det jo en stor turbo til også.! Som vil være mere lagg på.?

Men for all del blir sikkert rått.! Jge vet f.eks. at med det oppsettet jeg har.! ikke burde være langt unna slike tall.! Men nu har jeg en turbo som sikkert er tom lenge før 1000 hester.! T72 xtrim.! tror ikke den holder til stort mer en 800hk. Men tror ikke det er umulig vis jeg setter på større turbo, men føler liksom at jeg mister litt av kjøreegenskapene.! Er vanskeligere og kjøre en bil med mye lagg... Synes nå jeg..

+ at jeg bremser min i motorbenk.! Så jeg går ikke etter hjulhester da.! :) selv om det sikkert kunne vært artig og prøvd en gang det også.! Får be han bjørnstad ta med rulla sin på neste sommertreff hadde vært morsomt.! :D

Er klart at understell og vekt of dekkvalg har like mye og si:!
Og det ser det jo ut som at du virkelig har skjønt.! Spesielt dette med vekt.! hehe..! 8) Og 1.02.75 er veldig bra da.!

tøft vis dere får det til... Lykke til.! kan ikke si annet.! :D

 #272690  av Tevosupra
 
Zupra skrev:
Tevosupra skrev:
Zupra skrev:Blir tøft og se når alt er ferdig.!

Men tror det er flere som kan klare over 1000hester.! Med supra motorer.
Problemet er vel egentlig at det er ikke brukende.! Har mer lyst på 750 - 850 hk og bunndrag en 1000 hester og en HÆ...... masse turbolagg..

Men for all del.! Er jo seff. greit og bare ha gjort det.! Bremset over 1000hk også kan man jo kjøre med annet oppsett ellers.! :wink:

Men for og være helt ærlig Radni så synes jeg bilen din gikk bedre da den var 600 + på.! Det er jo seff fordi at det er et bedre baneoppsett.! Men er det ikke det som er poenget da? Bare spør altså.? :?:
At det blir mange med 1000 hester på hjula neste år,det tviler jg på:)
Det vi bremser er det vi skal kjøre på:)
Ikke noe poeng og bremse så mye hester så og ikke bruke det på banen, blir litt for dumt mener jg.
Holder ikke dette oppsette for bruk på bane så for vi bare finne løsninger for at det skal holde.. Eller bremse mindre:)


Men ser bare i år med kjøleproblemer og div, det tar tid for og få til dette oppsette. Så på supraforums.com og at de var mest vant til og se slikt oppsett på drag også.

Men du har nok rett med at et oppsett på 650/750 hk er mer enn nok for timeattac:)
Men så klarte jg og kjøre 1,02,75 på våler med kuhmo gatesliks under Roadsport kjøringen.
Så er ikke jg den sykeste sjøfåren enda, så har mye og hente på kjøringen:)
Samt understell justeringer og dekkvalg:)
Men siste Roadsport kjøringen gikk bilen helt sykt.3/4 giret er bare helt sykt når du drar på.

Men hele tanken min var og få til en 1000 hjulhester supra for kjøring på bane.:) Også CARBON DA.:)

Nei! vil ikke tro at det blir mange med 1000 hjulhester.!
Men for og klare 1000 hjulhester. Så må det jo en stor turbo til også.! Som vil være mere lagg på.?

Men for all del blir sikkert rått.! Jge vet f.eks. at med det oppsettet jeg har.! ikke burde være langt unna slike tall.! Men nu har jeg en turbo som sikkert er tom lenge før 1000 hester.! T72 xtrim.! tror ikke den holder til stort mer en 800hk. Men tror ikke det er umulig vis jeg setter på større turbo, men føler liksom at jeg mister litt av kjøreegenskapene.! Er vanskeligere og kjøre en bil med mye lagg... Synes nå jeg..

+ at jeg bremser min i motorbenk.! Så jeg går ikke etter hjulhester da.! :) selv om det sikkert kunne vært artig og prøvd en gang det også.! Får be han bjørnstad ta med rulla sin på neste sommertreff hadde vært morsomt.! :D

Er klart at understell og vekt of dekkvalg har like mye og si:!
Og det ser det jo ut som at du virkelig har skjønt.! Spesielt dette med vekt.! hehe..! 8) Og 1.02.75 er veldig bra da.!

tøft vis dere får det til... Lykke til.! kan ikke si annet.! :D
Er enig med deg her:)
Tror ikke det et så sykt forskjell på banen om mann har 800 hk eller 1000hk. Kansje litt på strekka.
Hmm kansje vi skulle ha vurdert og bremset dn i motorbenk når vi først er ute med motoren..
Bilen er litt mer vanskelig og kjøre nå enn det den var med Turbonetic turboen jg hadde får:)
Vekt er viktig ja..
Syk proskjekt dere har på nettsiden da:) hehe.

 #272694  av Zupra
 
Motorbenk er genialt.! Hadde gjort det vist jeg var deg.!
Ikke at rulle er dårlig.! men er mer nøyaktig i motorbenk.!
men nå jeg..

Ja vi håper jo og kune stille til første treffet
med følgende biler.

- Mazarati 3200 med BMW M5 motor godt trimmet.
- Volvo 242 med MYE!! hester så vidt jeg vet ikke hørt om noen som skal være i nærheten på 4sylindret.
- Audi S2 740 hk. med 2,2 bar trykk funket jo greit sist treff.
- Evo 5 med stroker Kit 2,2 har begynnt sånn smått med dette.!
- Og en bil med supra stroker motor.! kan avsløre at det ikke er en supra ihvertfall. ! :P

Om ikke alt er med så blir det tiden som tar knekken på oss igjen..! :D
Har jo en snøscooter sesong forran oss også.! :P

 #272695  av Tevosupra
 
Zupra skrev:Motorbenk er genialt.! Hadde gjort det vist jeg var deg.!
Ikke at rulle er dårlig.! men er mer nøyaktig i motorbenk.!
men nå jeg..

Ja vi håper jo og kune stille til første treffet
med følgende biler.

- Mazarati 3200 med BMW M5 motor godt trimmet.
- Volvo 242 med MYE!! hester så vidt jeg vet ikke hørt om noen som skal være i nærheten på 4sylindret.
- Audi S2 740 hk. med 2,2 bar trykk funket jo greit sist treff.
- Evo 5 med stroker Kit 2,2 har begynnt sånn smått med dette.!
- Og en bil med supra stroker motor.! kan avsløre at det ikke er en supra ihvertfall. ! :P

Om ikke alt er med så blir det tiden som tar knekken på oss igjen..! :D
Har jo en snøscooter sesong forran oss også.! :P
Være enn meg dere;)
HEHE. Blir sykt morsomt i 2008.Venter på en full race rigget Alzetta N1 og jg:). resverre bil;)

 #272696  av Zupra
 
Tevosupra skrev:
Zupra skrev:Motorbenk er genialt.! Hadde gjort det vist jeg var deg.!
Ikke at rulle er dårlig.! men er mer nøyaktig i motorbenk.!
men nå jeg..

Ja vi håper jo og kune stille til første treffet
med følgende biler.

- Mazarati 3200 med BMW M5 motor godt trimmet.
- Volvo 242 med MYE!! hester så vidt jeg vet ikke hørt om noen som skal være i nærheten på 4sylindret.
- Audi S2 740 hk. med 2,2 bar trykk funket jo greit sist treff.
- Evo 5 med stroker Kit 2,2 har begynnt sånn smått med dette.!
- Og en bil med supra stroker motor.! kan avsløre at det ikke er en supra ihvertfall. ! :P

Om ikke alt er med så blir det tiden som tar knekken på oss igjen..! :D
Har jo en snøscooter sesong forran oss også.! :P
Være enn meg dere;)
HEHE. Blir sykt morsomt i 2008.Venter på en full race rigget Alzetta N1 og jg:). resverre bil;)
Hehe ja du vet.. man kan jo ihvertfall ikke være dårligere..! hehe.. :D
2008 tror jeg blir en kanon sesong. Håper vi bare vi blir ferdig med de fleste tingene.! Mulig vi tar med en porsche carrera GT og den Nye Lexus IS-F også til første treffet.! uten og love noe.! men kanskje.! :D :twisted:

 #272697  av Tevosupra
 
Zupra skrev:
Tevosupra skrev:
Zupra skrev:Motorbenk er genialt.! Hadde gjort det vist jeg var deg.!
Ikke at rulle er dårlig.! men er mer nøyaktig i motorbenk.!
men nå jeg..

Ja vi håper jo og kune stille til første treffet
med følgende biler.

- Mazarati 3200 med BMW M5 motor godt trimmet.
- Volvo 242 med MYE!! hester så vidt jeg vet ikke hørt om noen som skal være i nærheten på 4sylindret.
- Audi S2 740 hk. med 2,2 bar trykk funket jo greit sist treff.
- Evo 5 med stroker Kit 2,2 har begynnt sånn smått med dette.!
- Og en bil med supra stroker motor.! kan avsløre at det ikke er en supra ihvertfall. ! :P

Om ikke alt er med så blir det tiden som tar knekken på oss igjen..! :D
Har jo en snøscooter sesong forran oss også.! :P
Være enn meg dere;)
HEHE. Blir sykt morsomt i 2008.Venter på en full race rigget Alzetta N1 og jg:). resverre bil;)
Hehe ja du vet.. man kan jo ihvertfall ikke være dårligere..! hehe.. :D
2008 tror jeg blir en kanon sesong. Håper vi bare vi blir ferdig med de fleste tingene.! Mulig vi tar med en porsche carrera GT og den Nye Lexus IS-F også til første treffet.! uten og love noe.! men kanskje.! :D :twisted:
Porsche carrera GT og den Nye Lexus IS-F blir gromt;) Se pm..