TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Erfaringer og tips pÃ¥ Mr2 mkIII?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #272656  av Daniel HS

Har i dag en Celica t18 2.0 GTi. Men har lyst på noe nyere og mer sportslig, som ikke koster en formue. Så har tenkt litt på en Mr2 mkIII, dersom banken sier ja og Celicaen blir solgt.

Nå er jo ikke dette verdens mest praktiske bil, så lurer litt på om folk har erfaringer og tips angående denne bilen? Kommer i såfall til å bli eneste bilen jeg har.

#272677  av Magne_F

Har hatt 2 forskjellige MKIII, og har vært veldig fornøyd med begge. Den forrige jeg hadde kjørte jeg hele året, og det var ikke noe problem. Blien var senket (TTE), og det kunne være en liten utfordring på de værste snødagene, men det gikk stort sett veldig bra.
Bagasjeplassen er jo begrenset, men med smart pakking har jeg vært på flere 1 ukes turer for to personer, og det har fungert greit.

Vær obs på problemer med oljeforbruk, spesielt på 2000 modeller.

Ellers er det bare å "løpe å kjøpe". :-)

#272707  av Daniel HS

Takker for svar Magne_F... Vurderer sterkt en slik bil, men bør gjerne undersøke litt mer om bilen først. Har bare sett bilder av bagasjeplass, og ser ikke veldig stort ut liksom. Men hvis det blir MkIII blir det vel 2001-2002 regner jeg med. Så hvis du/noen andre har tips til hva som bør undersøkes og sjekkes på de bilene er jeg takknemmelig for svar :) Og angående snøen, bor i Bergens området, så er vel ikke så alt for utsatt for store mengder snø :wink: