TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• WRC vinge?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #272660  av Steinawarjar

Jeg har en GT4, 96 modell og tenker på å få på en WRC vinge, men;
hvor kan man eventuellt kjøpe selve vingen? Sikkert dyrt fra Toyota tenker jeg?
Og, siden det er et "stag" i midten på den vingen som står på, hvordan blir det å sette på den nye vingen? Blir det noe hull i bakluka som må tettes? Nye hull som må bores? Vanskelig operasjon?

Jeg finner ofte "raiser blocks" til å ha under vingen, så de skal jeg få tak i selv.

Til slutt, noen her som kanskje har noe liggende til salgs?

#272662  av celicagt4205nord

wrc klossene er ganske dyre ja...koster 16-1700kr pr stk på toyota om jeg ikke husker feil..pluss lakk da...så det er litt kostbart ja...usikker om du får kjøpe noe uorginalt..

#272663  av celicat23

Blir ett hull i bakluka di når du fjerner orginal vingen. Så dette må tettes, og så må luka lakkeres.

#272673  av ST205RR

94-95 mod kan WRC klosser monteres rett på, men dette går ikke på 96-99 mod om du bruker orginal spoileren

du kan få tak i en 94-95 mod spoiler og kjøpe WRC klosser men som sies over her så må du tette det mitterste hullet på luka di :D

#272679  av empyrium

eg har wrc utgave men det står ikke gt-four på vingen. vet noen av dere hvorfor?

#272682  av ST205RR

empyrium skrev:eg har wrc utgave men det står ikke gt-four på vingen. vet noen av dere hvorfor?

u-orginal spoiler eller noen som har spakla over gt-four bokstavene...

#272687  av empyrium

den blei lakkert om i japan då kan de ha sparklet den. hvor går det an å få tak i nye? den har alt så en wrc har men vin nummer stemmer ikke tror eg

#272691  av ST205RR

empyrium skrev:den blei lakkert om i japan då kan de ha sparklet den. hvor går det an å få tak i nye? den har alt så en wrc har men vin nummer stemmer ikke tror eg

han du antilag manifoil ? nye WRC klosser får du på toyota

#272692  av empyrium

jepp den har det men abs mangler og den er nummer 2513 og eg trodde det bare var laget 2500 stk

#272718  av celicat23

Ombygd bil du har....?

#272729  av empyrium

Eg trodde det men eg fikk tak i et bilde av hvordan den såg ut før han fyren i japan solgte den så der står det gt-four på vingen og den har hvite oz racing felger. Eg tror abs er fjernet , for hullene i motorommet der hvor abs hjernen står ser brukte ut. Eg skal snakke med toyota om og få nye klosser