TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• celicat23's foto oppdrag - bildetrÃ¥d

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#268135  av celicat23

Enda ett produkt av kjedsomhet... Ikke noe fancy klipping eller noe, bare fri-hånds redigering i photoshop.

Bilde

#268137  av Geir

Jeg har kommentert bildene dine på side 3 eller noe sånt, men nå må jeg bare gi meg ende over. Du er helt rå på det her, Mr. Aasheim!

Hadde jeg hatt slike bilder av min egen bil hadde jeg rammet dem inn og dekorert arbeidsrommet med dem. Skills!

#268174  av celicat23

Geir skrev:Jeg har kommentert bildene dine på side 3 eller noe sånt, men nå må jeg bare gi meg ende over. Du er helt rå på det her, Mr. Aasheim!

Hadde jeg hatt slike bilder av min egen bil hadde jeg rammet dem inn og dekorert arbeidsrommet med dem. Skills!
Takker, takker. Bestilte noen 76x50cm utskrifter av nyskjerrighet, og det ble veldig bra 8) HÃ¥per at 2008 blir den store
foto-sommeren, da jeg begynte alt for sent i år. Vurderer litt frem og tilbake og si opp jobben i april, ta meg 6mnd fri,
og heller gjøre litt sånn her som intresserer meg. Går med en del penger da, så vurderingen er om det er
verdt det eller ikke.. Hadde vært jævlig gøy.

#268178  av lexusmann

celicat23 skrev:
Geir skrev:Jeg har kommentert bildene dine på side 3 eller noe sånt, men nå må jeg bare gi meg ende over. Du er helt rå på det her, Mr. Aasheim!

Takker, takker. Bestilte noen 76x50cm utskrifter av nyskjerrighet, og det ble veldig bra 8) HÃ¥per at 2008 blir den store
foto-sommeren, da jeg begynte alt for sent i år. Vurderer litt frem og tilbake og si opp jobben i april, ta meg 6mnd fri,
og heller gjøre litt sånn her som intresserer meg. Går med en del penger da, så vurderingen er om det er
verdt det eller ikke.. Hadde vært jævlig gøy.
Har ikke du nettopp fått deg ny jobb?? :shock:

#268209  av celicat23

lexusmann skrev:Har ikke du nettopp fått deg ny jobb?? :shock:
Jo, men den er så jæææææævelig kjedelig at jeg får mark :? Driver og titter rundt etter ny jobb. Klarer bare ikke
og engasjere meg i den jobben jeg har nå, på noe som helst nivå. Så får se hva som skjer fremover. Enten finner
jeg en ny jobb og prøver den. Eller så har jeg på føelsen at jeg bare prøver og holde ut der hvor jeg er frem
til sommeren, og så tar meg en god laaaaang ferie 8)

Eller noe.... Planer pleier aldri og bli helt som man har tenkt uansett.

Men nå er vi helt offtopic her :D

#270680  av celicat23

Bare litt selv-skryt av photo-bling'et mitt ovenfor dere andre hobby fotografer, siden jeg oppgraderte litt i dag :lol:

Bilde

Skal ha ett fult blitz anlegg til sommeren'08 med 3 eller 4 blitz. Begynner med en 430EX for og vurdere hvor mye lys den gir.
Så får jeg se hvor mange 430EX og eventuelt 580EX II jeg må ha til slutt. Jeg skal ivertfall ikke være avhengig av at det er
nok lys tilgjengelig der hvor jeg vil ta bilder lengre. I 2008 så har jeg med meg lys! :D

EF-S 10-22MM objektivet... Gleder meg MASSE til og bruke det! Gir utrolig flotte dramatiske bilder. Blir sweeeeet!!

#270689  av egotrip

NAJS !! :D

Brukt en del grunker der ja ! du oppgraderte fort til en 400d ;)

skal ha meg en ny linse neste år jeg og den 10-22 virker spennende :]

#270754  av Stiansen

Yummy :D Flere som har tenkt å oppgradere, men til et litt annet formål :wink:

#272913  av Stølen

celicat23 skrev:Enda ett produkt av kjedsomhet... Ikke noe fancy klipping eller noe, bare fri-hånds redigering i photoshop.

Bilde
Deilige farger i dette bildet :D

Men ved høyre forhjul er det noe rart- en strek som går over bil/asfalt..?

Et Photoshop-lag med skarpe kanter eller noe sånt...?

#272917  av celicat23

Stølen skrev:Men ved høyre forhjul er det noe rart- en strek som går over bil/asfalt..?
Ser ikke det jeg....?

*edit* Tror jeg vet hva du mener nå. Men det tok så lang tid og se det at jeg ikke gidder bruke tid og rette på noe så lite 8)

#272921  av Stølen

Ingen big deal, bare jeg som er detaljfiksert :wink:

....men ganske spesielt lys, har du brukt spot på bilen...? Det er jo helt forskjellig belysning på bilen kontra himmel og omgivelser.

#272926  av Alexander G

Har du bilder med den "ekte" himmelen på?
Ikke for å være frekk og trakke noen på tærne, men begynner å bli ganske kjedelig med den samme himmelen på mange av bildene.
Da er det jo mer photoshopkunsten som tar over for fotografen....

#272938  av Stølen

Alexander G skrev:Har du bilder med den "ekte" himmelen på?
Ikke for å være frekk og trakke noen på tærne, men begynner å bli ganske kjedelig med den samme himmelen på mange av bildene.
Da er det jo mer photoshopkunsten som tar over for fotografen....
.....takk, Alexander! Det var vel egentlig det jeg sublimt hintet til over. Altså, du gjør en vanvittig bra montasjejobb celicat23, men det ER og blir bildemanipulering. Hvorfor tar du bare ikke dobbelteksponeringer..? En av himmel og en av objekt..? Da får du i pose og sekk :D

Pluss at du får et realistisk lysforhold mellom bil og det faktiske værforholdet.

(men kudos på refleksjonene i bilens bakvindu...! Bra jobba :wink: )

#272940  av Stølen

....men etter å ha studert litt nærmere, det virker som om dette er tre forskjellige bilder..?? Registrerer at bilen er belyst av en sterk lyskilde BÅDE ovenfra og fra siden, og ingen lyskilder på location som samsvarer med dette...? I tillegg til skyggene som ikke er logiske. P-plass og bygningene er et bilde, men fokuset er jo helt merkelig i forhold til bilen (de er litt for fokusert til å være bakgrunn), og så er det himmelen som er lagt på til slutt...

Jeg liker kjempegodt de naturlige bildene dine, celicat23...! Det er jo tre veldig gode bilder du har tatt utgangspunkt i. Men satt sammen så blir det litt "off", hvis du skjønner.

Fin utstyrspakke du har fått tak i forresten...! :wink:
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 103