TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Problemer med bremsekraftforsterker?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #272552  av grimfer

Hvordan vil man merke at bremsekraftforsterkeren ikke fungerer som den skal?

Jeg har problemer med at bremsepedalen er veldig løs når motoren går og den går altfor lett helt inn, men når jeg pumper bremsene uten at tenninga er på, får jeg trykk så lett som bare det!

Jeg får bremset litt når jeg kjører, men ikke på langt nær nok!

Jeg har lufta bremsene skikkelig, både hovedpumpa og hver bremsesylinder i riktig rekkefølge. Det er ikke luft som er problemet.

#272556  av sleeper

har samme problemet med min.. det hjalp en god del når jeg byttet bremser fremme, men det er ikke 100 enda.. kan kjenne at pedalen ikke r som på en ny bil...
jeg har også luftet bremsene helt perfekt..

enten så er det kalipterene dine som ikke er 100 eller så er det forsterkeren.. ( i mitt tilfelle så er det nok begge!)

#272570  av csstian

Sjekk om slaidene på kalipperne går som di skal.Hvis di sitter på et hjul så kan pedalen oppføre seg sånn.

#272628  av grimfer

Tror kanskje en av de bakre kaliperne har satt seg fast. Lurer på om det er stempelet som ikke beveger seg...

Men begge foran er kliss nye med nye klosser og skiver og greier.

Men noen som vet hvor mye en bremsekraftforsterker kan koste? Er ikke en slik en ganske trygg å kjøpe brukt? Komplisert å bytte?
 #272918  av Ã¸xseth

grimfer skrev:Hvordan vil man merke at bremsekraftforsterkeren ikke fungerer som den skal?

Jeg har problemer med at bremsepedalen er veldig løs når motoren går og den går altfor lett helt inn, men når jeg pumper bremsene uten at tenninga er på, får jeg trykk så lett som bare det!

Jeg får bremset litt når jeg kjører, men ikke på langt nær nok!

Jeg har lufta bremsene skikkelig, både hovedpumpa og hver bremsesylinder i riktig rekkefølge. Det er ikke luft som er problemet.
har du sjekket slavesylinderen?
det kan vær den som er gåen, ikke ofte at bremsekraftforsterkeren ryker.

#272949  av grimfer

Hm, nei, har ikke sjekka slavesylinderen, men la merke til at bremsevæskebeholderen virker litt løs, på en måte...

Er slavesylinderen vanskelig å bytte?

#272967  av Ã¸xseth

nei, det skall ikke vær vanskelig og bytte den.
bare skru av bremse røra, etter det er det bare og skru den av..