TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Defa warmup og timer

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #272630  av ThorT18

Hei!

Noen som har god peiling på Defa warmup og da spesielt den klokka man kan justere med? Har ikke hatt behov for defaen før nå, men nå er plutselig den klokka død. Resten av defaanlegget(alarm osv.) fungerer helt greit. Det jeg lurer på er hva som er koplet til denne som muligens kan være gåen? Eget batteri? Sikring? Kontakten sitter som støpt forøvrig.

#272636  av mabogis

Koblingsskjema.. :D
Vedlegg
(64.5 kiB) Lastet ned 62 ganger

#272638  av ThorT18

Tjohei :D

#272640  av ThorT18

Den 5A sikringa der va gåen ja :wink: Har sotte på ei ny ei, men klokka er fremdeles død..Når sikringa har vært gåen har vel heller ikke batteriet fått ladet seg opp..og kanskje det er grunnen til at klokka var død? Mulig batteriet til defa'n trenger tid på seg for å lade seg opp nå?

#272665  av csstian

Har byttet en del av di klokkene.Du kan prøve å ta av å sette på igjen ledningen på selve klokka.Hvis ikke det hjelper så ville jeg prøvd å byttet klokke.

#272700  av ThorT18

Skal prøve! Er litt forkjøla, men synes jeg merka svilukt fra klokka :o hm..

#272971  av mabogis

er ikke noe eget batteri til defa uret.. det får strøm fra bilbatteriet...
sjekk om uret får støm.. får det strøm så skal du bare bytte uret..

#272989  av ThorT18

Hm...Hva er Defabatteriet til da? Alarmen? Hvor får jeg tak i bare uret, og hvor mye vil det koste ca. ? Har vel i grunn en BileXtra butikk i nærheten som jeg stikke innom for å se om de har :wink:

#272990  av csstian

Er usikker på hva du mener med defa batteriet.Hvor står det?Det er ikke ladde boksen du tenker på? Det er den alle defa ladningene går inn på,å der ledningene til uret er koblet.

#272993  av ThorT18

Mente laderen :P

#273051  av ThorT18

Okei...den lokale BileXtraforhandleren skulle ha 600 spenn ca. for bare uret, men det fulgte med en såkalt ledningsmatte. Han sa at grunnen til at det lukta svidd var nok en kortslutning(dooh) men at jeg burde se over alt av ledninger osv. om jeg skulle koble på et nytt ur, da det er en grunn til kortslutning. Vært kjipt å koble på nytt ur så sprenges det igjen :P