TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• demontere dørtrekk framme is200

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #273031  av Amund

Tenkte å skifte ut høyttalerne i dørene framme, nokon som har tatt av dørtrekket der før? Og har kanskje et par tips til fremgangsmåte?
Så slepper eg å ødelegge noko :roll:

#273032  av csstian

Skal se hva jeg husker :) Du har en skruv på døråpner,en bak det røde lyset,så er det noen klips som du ser i forkant mener jeg.Så kan du ta opp bryterpanlet til vindusheis.Da tror jeg det bare er å stikke et flatjærn mellom dør å trekk å løsne di klipsene som sitter rundt kanten.Tror jeg har fått med meg alt

#273037  av Amund

omtrent som eg forestilte meg. Bryterpanelet til vindusheis, skal det vippes opp i forkant eller bakkant?

#273044  av csstian

ja det var det.Di fleste toyotar skal vippes opp i bakkant.Men er ikke 100% sikker

#273046  av Lørnings

Avensis vippes foran ihvertfall.. beklager å forvirre, men jeg har knekt 2 sånne klips i bakkant på avensis vindusheis opplegget.. :P

#273049  av csstian

Men går ann å ta av trekket med bryteren på.Så koble av ledningen bak,Så er det en skru nedi handtaket du drar igjen døren med.

#273055  av csstian

Etter litt fundering så har Lørnings rett der.Er foran å ikke bak det skal vippes opp.

#273058  av Lørnings

Hehe..det er noe dritt å knekke klipset bakpå panelet ihvertfall! :P Klipset sitter sånn foran der at man dytter trekkeren inn under panelet og presser innover (på midten foran) også vipper opp :wink:
 #279326  av Amund

Glemte heilt å takke for hjelpa :roll:
Dørtrekket kom av som ein leik. Tok litt lenger tid før eg fant ut korleis baksetet og hattehylla kom ut :oops: