Da har jeg tatt ansvaret med å redde en mr2 mk1...Dette er en 1986 mod som jeg har kjøpt ifra MRQuoc her på forumet, han hadde ikke tid til å sette den i stand så jeg håper jeg får tid
Denne har stått i 2-3år pga et motorhavari, men det fulgte med en 145hk age motor. Ellers manglet det en framskjerm og frontplaten under støtfangeren, eksosanlegg, noe rust her og der men ellers hel og pen
Denne bilen blir kun fikset opp slik at den går igjenom EU kontrollen (noe den var blitt rett før motorhavariet), så planene blir ikke større enn:
-R-dekk (allerede handlet inn)
-Nye skjermer (mest sansynelig avstøpning i glassfiber fra den hvite)
-Diverse rustsveising
-Hvitlakkering opp til rutene\ sort over (slik som min gamle)
-Ny frontfanger i glassfiber (mulig avsøpning fra den hvite)
-Skjermbuer bak i glassfiber (avstøpning fra den hvite)
-Nye støtdempere og fjærer (usikker)
Jeg har byttet til meg mekkeplass i et lager der min bror har sin "drifte ford" mot å bygge opp bilen hans med ny motor og bur til neste sesong, så her blir det mekking
Uansett første punkt på arbeidslisten er å ribbe mr2en helt ned slik at en får fjærna litt rust....

Denne bilen blir kun fikset opp slik at den går igjenom EU kontrollen (noe den var blitt rett før motorhavariet), så planene blir ikke større enn:
-R-dekk (allerede handlet inn)
-Nye skjermer (mest sansynelig avstøpning i glassfiber fra den hvite)
-Diverse rustsveising
-Hvitlakkering opp til rutene\ sort over (slik som min gamle)
-Ny frontfanger i glassfiber (mulig avsøpning fra den hvite)
-Skjermbuer bak i glassfiber (avstøpning fra den hvite)
-Nye støtdempere og fjærer (usikker)
Jeg har byttet til meg mekkeplass i et lager der min bror har sin "drifte ford" mot å bygge opp bilen hans med ny motor og bur til neste sesong, så her blir det mekking

Uansett første punkt på arbeidslisten er å ribbe mr2en helt ned slik at en får fjærna litt rust....
Vedlegg
DSC00326.JPG (126.59 kiB) Vist 2925 ganger
DSC00322.JPG (120.06 kiB) Vist 2932 ganger
Sist redigert av Arne rebel den 23 jan 2008 22:51, redigert 1 gang totalt.
Mine prosjekter som ikke hadde vært realisert uten hjelp fra "bil-kompiser" her på Ts-ogn:
Mr2 Mk1 3vzfe.Ms2.Edis-6.Lc-1.
Mr2 Mk1 1uzfe.Ms2.Edis-8.Lc-1.