Nå har jeg fjerna alt fra annlegge baki, og lot alle kabelen ligge løs! Det første jeg gjorde var å stramme og se etter både jordingskablene(-) og strømkabelen som går til batteriet(+)...disse så helt grei ut..merket at det området hvor sikringen på strømkabelen sitter ved batteriet var litt slakt..så strammet alt skikkelig for å forsikre meg om at det var GOD kontakt.
Nå testet jeg med et multimeter spenningen(volt) mellom jording og strømkabelen som går bak(- og + )! Spenning i massevis. Strøm ble 0. Men dette er ikke så unaturlig med tanke på jeg ikke hadde noe motstand inne i bildet..tenker jeg?
But hey! Spenning var det..og jeg tenkte..woia shit...da må jo ting funke.
Jeg trakk en NY remotekabel for å forsikre meg om at det ikke var remoten som fuska, og denne gangen trakk jeg en "tjukkere" kabel for å utelukke problemet om at kabelen var for tynn. Koblet bare opp èn forsterker med 2 høytalere for å teste. Koplet i strøm, jording og remote samtidig som jeg koblet signalkabler og høytalerledninger.
Nå tenkte jeg...nå skjer det..but no..ingenting fungerte. Målte VELDIG liten spenning og ekstremt lite strøm gjennom forsterkeren denne gangen. Why ?

Det tyder på at forsterkeren ikke får nok strøm til å starte..men hvorfor ikke? Det er jo tilsynelatene masse og nok spenning i alle fall uten at den er koblet til..og ulogisk er det at det ikke kommer strøm. Om jeg kobler en liten ledningsstuss FRA remotekabelen og til strømkabelen(tjuvkobling) så starter forsterkeren, men jeg måler en liten verdi på strøm og spenning...problemet med at den andre forsterkeren til subben gikk i protect mode med samme tjuvkopling var derfor kanskje fordi den fikk for lite strøm til å kjøre subben "bra" ?
Jeg er grønn! Har koplet ut begge forsterkne og testet dem i en kompis sin bil, og der virket de bare bra. Forslag til hvor jeg kan måle og hvor feilen kan ligge? Snart gir jeg opp og kjøper ALT nytt..!