TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• mistet speedometert

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #273125  av adrian

speedometeret mitt sluttet å vise farta her om dagen. jeg mistenker sterkt at d er speedometer vaieren som har ryket. men så kommer jeg til å tenke på om det kan være en elektronisk løsing på mr2. jeg har en us 90 modell automat girkasse. et annet spørsmål er om noen har tegninger på hvordan man gjør denne oprasjonen siden man ikke er noe særlig bilmekker!

håper på raskt svar. vurderer å sende kjerra inn til toyota for oprasjonen. :cry:

#273150  av Pingu

mitt sluttet også å funke for en tid tilbake. Jeg har en 90 mod og den har wire. Den er todelt, en fremre del og en bakre del. Den fremme tror jeg kostet 1500 kr :shock: , og den bakerste kostet 500. heldigvis var det den bakerste på min :D

#273182  av Larsen

Før 93 hadde speedometer wire. Etter 93 har elektronisk.

#273214  av marlboro1310

finnes Mr2 Mk2 med automatgir??? :shock: :shock: :shock:

#273240  av adrian

Skrevet: 02 Des 2007 18:44 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

finnes Mr2 Mk2 med automatgir???

ja jeg har no i hvertfall det.

#273242  av marlboro1310

woooot?? har jeg da aldri hørt om heh,er ikke det tungvint på en slik drivers car?? :?

#273249  av hmsilset

marlboro1310 skrev:woooot?? har jeg da aldri hørt om heh,er ikke det tungvint på en slik drivers car?? :?
Han har sannsyneligvis 2,2liter med 136hk fra usa.2,2 literen vil kjøre ræva av en vanelig 2,0gti som min, selv med automatgir :P Ihvertfall på små baner med litt svinger.

#273274  av marlboro1310

det finner jeg helt urimelig å sette min tro på... :wink:

#273289  av hmsilset

marlboro1310 skrev:det finner jeg helt urimelig å sette min tro på... :wink:
Det er bare 20 hk mindre og mye mere bunndrag i disse motorene,noe
som trengs i svinger med midtstilt motor bake.Og at det er automatgir vil gjøre det enda bedre kanskje. Har selv hatt en klin original 2,2 liter med jalla dekk å kjørt 100kmt i svinger jeg såvidt klarer 85kmt med 93 mod 2,0gti som har det meste av gode dekk, fjærer,dempere osv..
Amerikanske utgava er rett og slett undervurdert :)

#273346  av marlboro1310

I keep my previous statement,du skal vite at fra og med 1993 ble understellet til Mk2ene noe mere "familievennlige"...så er ikke så rart at du opplever det slikt :wink:
Det som trengs på en svingete bane med en Mk2 GTi er forståelse for hvordan bilen fungerer,og enkel brutal råskap og respekt... 8)

#273357  av hmsilset

marlboro1310 skrev:I keep my previous statement,du skal vite at fra og med 1993 ble understellet til Mk2ene noe mere "familievennlige"...så er ikke så rart at du opplever det slikt :wink:
Det som trengs på en svingete bane med en Mk2 GTi er forståelse for hvordan bilen fungerer,og enkel brutal råskap og respekt... 8)
Respekt er viktigst synes jeg 8) tar en stund å kjøre disse bilene bra..
brukt 8 år jeg og føler ikke jeg har helt kontroll altid når jeg leker meg :wink:

#273365  av adrian

synes det ble litt off topic her.hehe. det skal sies at når speedometeret ble borte klikka overdrive lyset av å på heletiden. en annen ting med atomatgir er at girstanga set ut som en f16 joysticke hehe

#273366  av hmsilset

adrian skrev:synes det ble litt off topic her.hehe. det skal sies at når speedometeret ble borte klikka overdrive lyset av å på heletiden. en annen ting med atomatgir er at girstanga set ut som en f16 joysticke hehe
spora av litt jeg :D Tror ikke mange vet hva som er feil på din og eventuelt hvordan det ordnes.2,2liter med automat kan det ikke være mange av i Norge..