TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vil noen redde en Corolla KE30?

• For salgsannonser for biler.
For salgsannonser for biler.
 #273332  av Bugster

Hei

Jeg var forleden dag og så på en KE30 som jeg hadde tenkte å kjøpe. Dog fant jeg ut at den hadde litt for mye rust til at jeg tør å begynne med den, ettersom jeg ikke kan å sveise rust selv. Det blir for dyrt....

Bilen er fra 1975/76/77 (?) (litt usikker). Den er brun med brunt (og svært veholdt) skai-interiør. 2-dørs. 1200ccm motor og bakhjulstrekk. Eksosanlegget er røket ved manifolden. Bilen har vært eid av gammel dama på Lillehammer siden den var ny, og nåværende eier har bare hatt den stående ubrukt ett år eller to.

Så om noen er interessert i å berge denne, så vil selger ha 3000kr for den. Bilen står på GJøvik. Send meg en PM dersom det er av interesse, så formidler jeg kontakt.

Mvh
Bugster
(som dessverre ikke sveiser rust selv...)
Vedlegg
DSC00322.JPG
DSC00322.JPG (179.55 kiB) Vist 1686 ganger
DSC00325.JPG
DSC00325.JPG (233.97 kiB) Vist 1688 ganger
DSC00324.JPG
DSC00324.JPG (310.95 kiB) Vist 1687 ganger

#273367  av paalw

interessant :) hvor var det mye rust? var den kjørbar ellers?

#273373  av Bugster

Begge kanaler bør nok skiftes. Begge skjermbuer bak må nok jobbes litt med. Venstre bakskjerm har en skade. Og venstre framskjerm har en skade og bør nok byttes. I motorrom ser det bra ut, så langt jeg kan se. Det samme i bagasjen. Det var da jeg så kanalene at jeg gav opp.

Bilen gikk for et år siden. Siden har den stått - uten batteri. Så jeg har ikke fått høre den gå.

#273374  av Thomas S

Har desverre ikke plass å ha den :( Og får eg en blir det nok plassert en Celica der isåfall.

#273380  av sigheri

Hadde det vært nærmere hadde jeg kjøpt den.....

#273385  av paalw

kunne tenkt meg denne og plukket ut interiør og dashbord og en dør ++ hvis det så bra ut. noen som vet om fremdørene på denne er identiske med 4 dørs versjonen?

#273393  av sigheri

paalw skrev:kunne tenkt meg denne og plukket ut interiør og dashbord og en dør ++ hvis det så bra ut. noen som vet om fremdørene på denne er identiske med 4 dørs versjonen?
Er større fordører på denne iforhold til 4-dørs

#273394  av Bugster

paalw skrev:kunne tenkt meg denne og plukket ut interiør og dashbord og en dør ++ hvis det så bra ut. noen som vet om fremdørene på denne er identiske med 4 dørs versjonen?
...og det er 4 sprekker i dashbordet, så det er ikke strøkent. Regner med dette er en vanlig feil på disse gamle bilene.

#273396  av paalw

Bugster skrev: ...og det er 4 sprekker i dashbordet, så det er ikke strøkent. Regner med dette er en vanlig feil på disse gamle bilene.
hehe, akkurat samme som på min.