TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• kjølevæske tappekarn

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #273355  av roste1

hei, jeg målte min kjølevæske til at den tåler 22 mius. lurer på om dette er noe lite. vil ha den til 30 minus. Den skal stå hele vinteren. så vil bytte. noen som vet hvor det er tappeskue til dette? den står på 4 bokker nå. og kommer ikke lett under. er den forran eller bak? lett å finne når jeg ikke kommer så lett under?

#273379  av sigheri

Er iallefall tappekran på radiatoren foran, men mener å huske det var en tappeplugg bak også? (mulig jeg husker feil).

Pass på at du får ut all luften når du fyller på ny væske!
Helst vakumere systemet å suge inn ny væske.....

#273382  av hmsilset

Ligger noen slanker bak batteriet der også til dette,men jeg har bare en av de så jeg vet ikke hvordan det funker :) Skal være 2

#273383  av Larsen

Det er tre tappeplugger på mr2en, men hvis du tar ut de som sitter ved bensintanken og den ved radiatoren så får du ut bortimot alt. Husk at mr2en har ganske avanserte metoder for påfyling av kjølevæske igjen også da systemet må luftes på tre steder.

#273429  av roste1

jeg har byttet kjølevæske på den før, og da har jeg bare helt på, startet motoren så kjølevæsken renner mellom. den renner ikke inn før den blir varm. så fylle helt fult. også etterfylle en gang senere, etter den har hvert varm en stund, da bobler det luft ut. Også er det bare å fylle på mere til alt luft har boblet ut...

Er det feil?
Om det er det så vil jeg vite hvordan det skal gjøres

#273448  av Larsen

Jepp, da kan du foreksempel få en luftlomme i blokka. Måten du skal gjøre det på er å koble på en slange på alle tre påfyllingskranene og legge slangene høyt. Sett varmeapparetet på fult varme åpne krane og så fylle på. OFte kan det være greit å lukke kranen starte motoren og åpne kranene igjen.

#273459  av roste1

jøss, det hørtes tungvint ut. men det er vel sånn det skal gjøres da...
det er ikke så lett for meg som ikke har heisebokk da. hmm hvor stor mulighet er det at det går galt om jeg bare gjør det på min måte da?
og hva kan gå galt?