TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fusking

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #273645  av Gt-4-Ever

Det som skjer er at bilen går som den skal i ca to minutter med kjøring, da begynner den å miste motordrag, rykker og napper og det smeller i eksosen, dette går over etter veldig kort tid og da funker bilen normalt igjen. Problemet oppstår altså på et punkt mens motoren holde på å bli varm. Det skjer hver gang bilen har vært kald og jeg har kjørt i ca. 2 min. Noen som vet hva det kan være?

#273686  av Lørnings

Jeg hadde nesten tippa på vanntemp føler, men det hørtes muffens ut, aldri vært borti noe som går over rett etterpå.. :?

#273717  av Kanakkas

Kan fort være motortemp føler for motorstyring. Egen tempføler for styring av kaldstart blantannet.
Les ut feilkoder og event ohm givere.

#273753  av larsst185

min oppførte seg slik å da var det afm som var halv av vann...
Ville også sjekka tenningsdeler..

#273777  av Tomera

En periode, bruke jeg Carlos Sainzen kun til og fra jobb kjøring. Fikk ikke kjørt den skikkelig god og varm da.
Etter en stund, begynte den og fuske, og gå på 3 stl. Hørtes ut som en boxer/subaru, og den smalt i eksosen. Så kunne den bli helt fin igjen. Kjørte den god og varm, og kjørte motorn med en del turtall og turbotrykk over korte strekninger. Ble da god som ny. Men pluggene bør vell kanskje skiftes når sånt skjer?
Om det oppleves på samme måte hos deg vet jeg ikke.