CelicaTurbo skrev:Peak skrev:BUMP
Iriterer meg litt over hvor treg den blir ved aktiv ratting..
Er du helt sikker på at du har et kapasitetsproblem ved pumpen? Kanskje reimen simpelthen bare glipper litt når belastningen blir større, eller servooljen koker? Jeg har aldri sett noen uttale på noe forum tidligere at de opplever kapasitetsproblemer med pumpen på Celica. Jeg opplevde aldri noen problemer med at styringen føltes tyngre ved aktiv ratting når jeg kjørte hverken kjegler, go-cartbane eller rudskogen i min Celica, med unntak av en episode: Ved den første turen til rudskogen så kokte servooljen etter noen få runder og det gjorde seg utslag ved at det føltes som om styringen plutselig ble veldig tung og "hakket" av og på på ganske ubeleilige tidspunkt. Jeg trodde noe var alvorlig galt med styring eller hjuloppheng på bilen og kjørte rolig inn, lempet opp panseret og der kokte væsken i beholderen. Væsken blir varm både av trykket i systemet og strålingsvarme fra motoren. Resten av dagen kjørte jeg bare noen få runder om gangen og luftet med panseret åpent etter hver tur, og opplevde ikke noe mer til problemet. Jeg byttet til ny olje og problemet forsvant fullstendig til neste gang.
Takker for svar!
Reimen er byttet, har strammet den godt, ikke noe dritt i sporene på hjulene osv..
Oljen har jeg byttet minst 3-4 ganger (+ spyling), er ikke problemer med kjølingen spesielt på vinteren, servoen er jo noe tregere når den er kald, men det er jo normalt.
Jeg bruker ATF Dextron II på servoen, kansje prøve en annen olje...?