TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Stølens photoshop-stylingtråd..!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#274082  av GhostRider88

du kunne vel ikke tenke deg å lage en wallpaper av mr2'en min? :)

Lyst på en fin bakgrunn på skrivebordet.

legger ved bildet som jeg gjerne vil ha som bakgrunn.
men føl deg fri til å velge i stylingtråden min også.. :)
Vedlegg
S2010033.JPG
S2010033.JPG (234.96 kiB) Vist 120 ganger

#274093  av Stølen

Skulle gjerne ha gjort det, men skjønner ikke helt hva du mener :D

Mener du bakgrunnsbilde som man har på desktopen, så er det litt problematisk å gjøre noe som ser bra ut uten å ta bildet selv... Det vil i så fall bare bli EKSTREM bildemanipulering, i tillegg til at man helst må bruke bildefiler i fullformat da (3mb++).

Synes det er stas å "style" biler, og å ta bilder av biler. Men der stopper nok ekspertisen min :D

...Men celicat23 er jo ramm på det der, snakk med han! :wink:

#274098  av GhostRider88

Stølen skrev:Skulle gjerne ha gjort det, men skjønner ikke helt hva du mener :D

Mener du bakgrunnsbilde som man har på desktopen, så er det litt problematisk å gjøre noe som ser bra ut uten å ta bildet selv... Det vil i så fall bare bli EKSTREM bildemanipulering, i tillegg til at man helst må bruke bildefiler i fullformat da (3mb++).

Synes det er stas å "style" biler, og å ta bilder av biler. Men der stopper nok ekspertisen min :D

...Men celicat23 er jo ramm på det der, snakk med han! :wink:
ja mente bakgrunnsbilde som man har på desktopen ja ;) Er ikke så veldig nøye om det blir så veldig bra for jeg kjører ikke bilde på hele skjermen. midtstiller bildet så det ikke fyller hele ;) Om du har lyst så hadde det vært fint ;) its up to you 8)

Liker bildene veldig godt det du har gjort med julebildene dine...

#274186  av Stølen

Hehe, ja men jeg kan ikke ta et hvilket som helst bilde og gjøre det til et "bra" bilde.... :wink: Et bra bilde blir ikke laga på pc'n, det blir tatt med kamera det.
Får ikke gjort noe ut av et bilde som ikke jeg har tatt i utgangspunktet. Men setter pris på at du spør :D

#274190  av Stølen

Her er et eksempel på hvordan jeg redigerer bilder...

Som du ser så blir det ikke gjort noe med selve bildet, jeg endrer bare kontrast, fargestyrke/balanse osv… Å klippe og lime er ikke ”my cup of tea” :wink:

Alle bildene du ser i fototråden er "as is", ikke noe større elementer som er lagt til eller fjerna.

”Photoshop-styling” blir noe annet igjen, da endrer du på et bilde for å illustrere noe, og da blir det nettopp det - en illustrasjon. Etter min erfaring er det lettere å gå ut og ta et bedre bilde enn å sette seg ned og ”dissekrere” et bilde som ikke er så heftig i utgangspunktet. :D
Men du har jo et godt øye for linjer du..?? Burde være null pes for deg å ta kule bilder av bilen din..! 8) :wink:
Vedlegg
Julegate1-1024.jpg
Julegate1-1024.jpg (126.13 kiB) Vist 117 ganger
Julegate-uredigert.JPG
Julegate-uredigert.JPG (118.84 kiB) Vist 116 ganger

#274220  av Stølen

Da var det Zepticons pene Primera som sto for hugg...! Veldig bra utgangspunkt, jeg lot spoiler/sideskjørt ligge her siden det som sitter på ser meget bra ut :wink: Og for første gang har jeg IKKE senka bilen..! Bare slengt på noen feitere felger, carbon-vinge og tona ruter. Dette syns jeg holdt i bøtter og spann 8)

EDIT: Litt mer gjennomført redigering etter ønske fra eier... :wink:
Vedlegg
før..... (orig. bilde tatt av Stiansen btw)
før..... (orig. bilde tatt av Stiansen btw)
IMG_1052-1024.jpg (53.68 kiB) Vist 120 ganger
etter..!
etter..!
626-1024.jpg (55.58 kiB) Vist 125 ganger
Sist redigert av Stølen den 12 des 2007 23:13, redigert 1 gang totalt.

#274222  av sigheri

Ble tøff den der, men er vel en mazda 626 ikke en primera;)

#274225  av Zepticon

sigheri skrev:Ble tøff den der, men er vel en mazda 626 ikke en primera;)
Den har blitt kallt både Opel og 200sx før så 8)

#274255  av Stølen

Ja, jeg lurte litt på det der..!! :lol: Men satsa på Primera siden det (tross alt) er en vanligere bil å style. Men da syns jeg egentlig bare bilen er penere, for jeg er ikke så glad i Primera :wink: :lol:

Får bare beklage, men ta det som et kompliment :wink:
Betyr jo bare at bilen er pent stylet...! 8)
Men hvor ligger egentlig forskjellene...? Når man tar bort dekaler og merker så er det jo vanvittig lite som avslører bilen.... Lyktene kanskje..?

#274256  av Stølen

Zepticon skrev:
Den har blitt kallt både Opel og 200sx før så 8)
....men å kalle det en Opel er vel som å banne i kjerka :evil:

#274779  av Stølen

Her er et utklipp av den styla 626'n...
Vedlegg
626-1024-2.jpg
626-1024-2.jpg (28.24 kiB) Vist 113 ganger

#274780  av Stølen

Og her er en Honda Civic slik jeg ville ha designet den:
Vedlegg
...og etter :-)
...og etter :-)
Civic.jpg (317.02 kiB) Vist 116 ganger