TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Foringer

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

#273955  av tojo

Mener dette er custom,ikke "stor produksjon".

#273992  av Lørnings

minsker dette "hjul hopping"?

#274004  av Andreazz

Lørnings skrev:minsker dette "hjul hopping"?
Ja.

#274021  av Lørnings

Hjelper det å bare bytte sub-frame foringene også? Åssen var det egentlig å bytte dem når hele sub frame'n var nede?Gikk det greit?Andreas? :wink:

#274029  av Andreazz

Lørnings skrev:Hjelper det å bare bytte sub-frame foringene også? Åssen var det egentlig å bytte dem når hele sub frame'n var nede?Gikk det greit?Andreas? :wink:
Du bytter ikke hele foringene, men setter bare inn disse "shimmene" :wink:
Har ikke gjort dette på min enda, prøvde med en anna patent, men det hjalp ikke.. Er lei av at bakhjulene begynner å hoppe når man drar på i 1,2 og 3gir :o
Så det neste blir vell å få laget sånne shimms!

#274067  av Lørnings

Jeg mente jeg så på prosjektet ditt at du hadde bytta, var ihvertfall bilde av noe forings opplegg der? Men hvis jeg først skal ta ned hele sub-frame'n så bytter jeg foringer også! :wink: Jeg skjønte ikke helt hvor man skulle shimse da, mellom ramme opplegget og karosseriet?

#274068  av Andreazz

Jeg har bytta alle foringene til bærearmene, men ikke de 6store foringene på selve subframen mot karroseriet!
Det er der man legger inn slike shims. Skal man helt unngå hjulhopping må man fjerne disse og eventuelt erstatte de med noen i alu, men da blir det greit med transmisjonsstøy og vibrasjon i bilen :wink:
I Nissan krettser er det vanlig å bare putte slike shims, stort sett laget av nylon, polyurethane eller alu mellom orginal foringene og karroseri. Og det er en enkel jobb som funker!
Det de gjør er rett å slett å stramme opp orginal gummien og hindrer bevegelse..

#274072  av Lørnings

Jammen da så!Takker for opplysende svar! :wink:

#274129  av kong karl

Har tegninger over alu foringer som jeg tenkte jeg skule få laget.
Da blir det absolutt ingen bevegelse bak i det hele tatt.
Syns det blir det beste med tanke på banekjøring og drifting. :wink:

#274143  av Andreazz

Horspowerfreak skrev:Har tegninger over alu foringer som jeg tenkte jeg skule få laget.
Det har du helt sikkert rett i! Men jeg liker å bruke, og bruker bilen mest til vanlig kjøring og ferie turer på sommeren, med litt innspirert kjøring innimellom :D
Da vil jeg ha et lite kompromiss mellom orginalt og skrudd rett i karroseriet...!

#274959  av kong karl

Andreazz skrev:
Horspowerfreak skrev:Har tegninger over alu foringer som jeg tenkte jeg skule få laget.
Det har du helt sikkert rett i! Men jeg liker å bruke, og bruker bilen mest til vanlig kjøring og ferie turer på sommeren, med litt innspirert kjøring innimellom :D
Da vil jeg ha et lite kompromiss mellom orginalt og skrudd rett i karroseriet...!
Man kan jo legge polyrethanskiver mellom foring og chassi. da blir det ikke den resonansen som mange missliker.
Fordelen med aluforinger er jo at det blir null bevegelse, og dermed sitter bilen bedere, og man får bedere feeling med bilen. :wink: