TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Div interiørstyling

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #274003  av mr2storbrua

Tenkte jeg skulle friske opp interiøret i bilen litt, og skal bestille matter, ratt, girkule, girmansjett og pedaler. Det jeg lurer på er om det er noen girmansjetter som tar seg ut i MR2 MK2 som ikke er originale, og om noen har noen linker/bilder til disse.

Lurer også på hva slags størrelse jeg trenger på mattene, har sett på felgimport.no, og der har de størrelse A,B og C. Noen som har bestilt momo-matter, og vet hva som passer? Siden jeg skal ha Momo-ratt, må jeg også ha nytt nav, noen som vet hvilke nav jeg må ha? Er 5 stk å velge mellom...

Plasmaskiver fra astina.dk skal også bestilles, og trenger også div.målere (turbotrykk,oljetrykk, oljetemp), noen som har noen forslag til hvilke målere som passer inn sammen med plasmaskivene? Burde vel helst være hvite skiver, men de jeg har sett har kosta litt mer en det jeg har lyst til å betale.

Noe mer jeg burde investere i interiørmessig? Har også tenkt å gjøre noe med setene, enten trekke de om, eller kjøpe nye sportsstoler, men det blir en liten stund til.

Edit: Noen som vet om 280 km/t skivene fra astina.dk passer i min bil som kun viser opptil 260?

#274016  av Larsen

Hei
Her har du litt generelt interiør
http://www.twosrus.com/catalog/index.php?cPath=22_42
Her er en ganske pen girholdster og stesjet runt. Hadde en slik en selv i min bil.
http://www.twosrus.com/catalog/product_ ... cts_id=269

Syns personli hvite skiver ikke er spesielt pent. Du får krom ringer til dashbordet som tar seg mye bedre ut. Skift pærer så har du et ganske bra dashbordt. Du kan også enten lakkere eller også få dashbordetpanelen i carbon eller ønsket farge.

Off-topic:
Du har ikke en rød mr2?
Sist redigert av Larsen den 09 des 2007 22:20, redigert 1 gang totalt.

#274018  av mr2storbrua

Tror den finn-linken din var litt feil... Var bare en passat-annonse.
Var fin den mansjett-tingen fra twosrus. Usa de holder til? Hva blir pris på frakt derfra da?

Jeg har en rød mr2 ja, men du tenker kanskje på den røde mr2'en som står på utsida SiA Groos med sota baklykter? Kan være du har sett min der også, men har nettopp fått den på veien igjen, så har ikke stått så mye der. Var helt normale 91' baklykter på min, helt til jeg satte på rev6-baklykter på torsdag.

#274019  av Larsen

mr2storbrua skrev:Tror den finn-linken din var litt feil... Var bare en passat-annonse.
Var fin den mansjett-tingen fra twosrus. Usa de holder til? Hva blir pris på frakt derfra da?

Jeg har en rød mr2 ja, men du tenker kanskje på den røde mr2'en som står på utsida SiA Groos med sota baklykter? Kan være du har sett min der også, men har nettopp fått den på veien igjen, så har ikke stått så mye der. Var helt normale 91' baklykter på min, helt til jeg satte på rev6-baklykter på torsdag.
Oki for du hadde vel litt tøffe sommerfelger? Jeg har hatt min stående på Groos jeg også, men har jo solgt den nå da :( Går du på univseritet også?

Rettet opp den med feil link også.

#274020  av mr2storbrua

Tenker jeg må ha short-shift også, hvilke kit ville du anbefalt? Vet du hvor mye det koster å frakte til Norge?

Har sett en svart MR2 som har stått der ja, kul bil det. Hvilke turbo-motor hadde du? Går på universitetet ja, 3.år på mekatronikk.

Legger til et bilde her nå, så kan du se sommerfelgene. Felg var noe av det første jeg kjøpte til bilen, fikk med noen stygge, skeive svarte felg. Må lage en prosjekttråd snart tenker jeg.
Vedlegg
Like etter krasjet.
Like etter krasjet.
091507142752.jpg (87.88 kiB) Vist 288 ganger

#274026  av Larsen

Synd med bilen da!

Frakten koster ikke stort. Det går på vekten. Selfølgelig koster det jo fort penger hvis du begynner å plukke litt diverse ting, men det blir langt billigere enn tilsvarende i Norge også da mva er lagt til.

Som short shift kit så anbefaler jeg deg å se på de forskjelige kitten som er lagt ut på http://www.twosrus.com sidene (linket ovefor)

Hadde en 2 generasjon j-spec turbo motor, men hadde jo kammer, eksos og oppgradert ecu så det var jo litt mer enn orginale hk tall på den.

#274038  av mr2storbrua

Mye snadder på den sida, kan dessverre ikke ta helt av siden jeg er student :(

Men når det gjelder custom shifter surround, så er der to stk å velge mellom: B&M og OEM/TRD. Vet du hva som er forskjellen på disse?

#274041  av mr2storbrua

Ser du har hatt mk1 også, vet du hvordan mattene i mk1 er i forhold til mk2? Fant disse skjønner du :)

#274042  av 323F GTX

Har Twosrus sin custom girmansjett sak som er linket til lenger opp. Synes den ser meget bra ut :) Men den krasjer med Short shiften http://www.twosrus.com/catalog/product_ ... cts_id=114
så jeg måtte lage til noe spacere for å heve platen litt så det skulle være mulig å gire.

#274046  av Larsen

Tror ikke mk1 mattene passer, men skal ikke si det sikkert

Forskjellen på den custum surround greia er at den ene er tilpasset short shift og den andre er tilpasset den vanlige shifteren. Hvis du ikke vil koste på deg short shift så kan jeg jo hjelpe deg med å lage en på mek labben da :wink:

#274066  av mr2storbrua

Da kjøper jeg like gjerne momo-mattene... Noen som vet hvilke størrelse man trenger i MR2?

Tar meg nok råd til en short-shift også, men takk for tilbudet. Går du også mekatronikk?

#274106  av Larsen

mr2storbrua skrev:Da kjøper jeg like gjerne momo-mattene... Noen som vet hvilke størrelse man trenger i MR2?

Tar meg nok råd til en short-shift også, men takk for tilbudet. Går du også mekatronikk?
Går på fly-teknisk :wink:

#274153  av BT-GTI

http://www.mr2-centrum-europa.de feks?

ebay renner over av slike ting du er på jakt etter. ebay motors er vel laget for folk som vil ha ratt pedaler girkuler osv.

feteste målerne har blitz ingen over eller ved siden heller ikke på pris. når du ser etter pedaler så se etter om det er til bilen eller om det er sånn "passer til alle biler fra t-ford til s-klasse" dritt.

hvitemålere sjekk ut loockwood de har bra saker og tiil alle mk2 utgavene (speedo messig)

er mye en kan gjøre det står kunn på penga og om du har tid.