TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica repair manual problemer.. :P

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #27446  av sindrejl

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/de ... R&st=books

Inneholder denne boken også 3s-ge versjonen? ser ut som om det bare er amerikansk versjon.. og jeg har fått boka men tør ikke åpne ;)

#27447  av sindrejl

åpner jeg får jeg ikke levert tilbake :(

#27451  av CelicaTurbo

Nei den gjør ikke det.. jeg har boken og den omhandler 5S-FE, 4A-xx og 3S-GTE

hva med Haynes-manualen da?

#27478  av sindrejl

vel dem hadde ikke 3s-gte på 86'tallet, men det er jo samme motorn som 3s-ge.. har jo boka så litt hat å levere tilbake og porto og møkk til utlandet

#27482  av chris

sindrejl skrev:vel dem hadde ikke 3s-gte på 86'tallet, men det er jo samme motorn som 3s-ge.. har jo boka så litt hat å levere tilbake og porto og møkk til utlandet
Hadde de ikke 3S-GTE sier du? hva slags motor har ST165 da? ;)

#27483  av sindrejl

ikke 86' modell chris.. kom ikke før rett før mk5 kom..

#27486  av chris

sindrejl skrev:ikke 86' modell chris.. kom ikke før rett før mk5 kom..
Fantes ikke ST165 i 86 ?

#27492  av sindrejl

nei?

#27496  av Bjørn E

GT4'en kom ikke før 1988.....

#27499  av CelicaTurbo

stemmer at GT4'en ikke kom før 88... men jeg vil tro at boken er til god hjelp jeg, selv om den ikke omhandler motoren nøyaktig så vil en del av beskrivelsen for 3S-GTE passe, og ellers vil jo det aller meste av beskrivelsen av drivverk og bil ellers være spot on...

#27559  av sindrejl

hmm stod iallefall alt av wiring til 3s-ge .. ble overrasket der :)=

#27562  av CelicaTurbo

hm, gjør det det? Mer enn jeg ante ihvertfall, men er ganske sikker på at jeg ikke har sett noen andre referanser til 3S-GE motoren i den boken, dvs tegninger og beskrivelse av hvordan man gjør jobber.. men, det meste er ganske identisk til dem andre motorene som står omtalt, bortsett fra kanskje moment ved tiltrekking av bolter osv..

#28560  av sindrejl

trenger ikke, boken inneholdt 3s-ge :)

#47334  av Edvin

Skriver på en gammel tråd her, men jeg lurer på hvilket moment du skal bruke når du tighter toppen på en 1986 celica med 3S-GE T-VIS. Ser dere har rep manualer. :D