TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 4AGTE motor og mr2 mk1 bilder.

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.

#274597  av steffen karlstad

Morten skrev:
steffen karlstad skrev:...siden wiseco sine stempler har orginal comp og rådene altid er svakeste punkt.
Foeler ikke helt dette stemmer med den gjennomsnittlige toyota motor, da de ofte har overaskende sterke raader. Skal ikke si sikkert paa tidlig 4age (40mm/18mm versjonen), men seine versjonen er blitt brukt paa over 500hk i flere bygg med org raadene (er i utlandet naa, saa unskyld rar staving). Ellers lykke til med et morsomt og spennende prosjekt med stort potensial. :)
det er 43 mm big end på rådene mine. dimensjonerer for mye mere en effekten jeg skal ta ut. vet toyota motorene (supra) har ekstremt kraftige råder. men etanol gjør også sitt med at jeg trenger kraftigere råder.
bruker også arp bolter på veivbukkene, rådebukker og toppen. så dette skal holde..

#274634  av ArildM

Better to be safe than sorry 8)

#274723  av AE86 Drifter

Hva har du gjort med motor bloka?se bortifra råder/stempler.
under spyling av stempler?

#274744  av Amund

er underspyling orginalt.... i vert fall på 87+ blokka :wink:

#274793  av Morten

steffen karlstad skrev:det er 43 mm big end på rådene mine. dimensjonerer for mye mere en effekten jeg skal ta ut. vet toyota motorene (supra) har ekstremt kraftige råder. men etanol gjør også sitt med at jeg trenger kraftigere råder.
bruker også arp bolter på veivbukkene, rådebukker og toppen. så dette skal holde..
Husk aa dobbelsjekke klaring mellom ARP studen og fordeler akslingen naar du setter sammen (ikke gaa paa samme blemma som meg der..) :wink:

#274807  av steffen karlstad

AE86 Drifter skrev:Hva har du gjort med motor bloka?se bortifra råder/stempler.
under spyling av stempler?
planslipt og honet. ikke underspyling med enda en gang herligheten med e85 (kjøler)..

#274808  av steffen karlstad

Morten skrev:
steffen karlstad skrev:det er 43 mm big end på rådene mine. dimensjonerer for mye mere en effekten jeg skal ta ut. vet toyota motorene (supra) har ekstremt kraftige råder. men etanol gjør også sitt med at jeg trenger kraftigere råder.
Husk aa dobbelsjekke klaring mellom ARP studen og fordeler akslingen naar du setter sammen (ikke gaa paa samme blemma som meg der..) :wink:
leste om dette, takk for tipset.

#276731  av steffen karlstad

liten update.

buret helt ferdig..

har malt det svart men det har jeg ikke bilder av--
Vedlegg
DSC00203.JPG
DSC00203.JPG (194.07 kiB) Vist 2426 ganger
DSC00205.JPG
DSC00205.JPG (219.68 kiB) Vist 2425 ganger
DSC00204.JPG
DSC00204.JPG (223.7 kiB) Vist 2426 ganger