TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som har vært borti denne lyden? GT4

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #274921  av wickeddark

Ved pådrag, så kommer det en lyd som minner om "ABS" lyd fra fronten av bilen en plass. Ser ut til at den er på førersiden. Har hørt den i andre giret også, men det er veldig sjeldent.

Lyden varer heller ikke lenge, den kommer i ett eller to korte støt.
Finner ingen slakk noen plass heller.

lyd

#274923  av sotevik

Nå har jeg ikke hørt lyden,men det kan vel være drivakselknuter kanskje :?:
 #274924  av wickeddark

sotevik skrev:Nå har jeg ikke hørt lyden,men det kan vel være drivakselknuter kanskje :?:
Ja var egentlig det første jeg tenkte også. Men de har jo en tendens til å tikke. Og gjerne i sving ikke ved pådrag rett frem. Syns også lyden ikke hørtes lik ut. Har hatt drivknutehavari på to av de tidligere bilene, og de hadde ikke samme lyden som dette.

Er det noen måte å sjekke de uten å demontere dem?

#274925  av sindrejl

når drivknutene mine begynte å si takk og farvel var det ingen "abs" lyd, men mer direkte klakking/metall mot metall lyd. Spesielt ved humper i sving.

#274926  av wickeddark

har ingen ulyd hverken i hump eller sving.
 #274937  av sotevik

Det er vel ikke så lett å finne ut av dette.Men det virker som lyden kommer fra drivverket.Hjullagere?Gearkasse.Clutsh? :)

#274997  av wickeddark

Huff nei var ikke bare bare å finne den feilen. ingen som vet av noen måte å finne feil i drivknute uten demontering?
 #275025  av sotevik

Kanskje et Toyotaverksted kan hjelpe deg?Men det koster vel skjorta hvis dem skal gjøre jobben.Men det blir jo bra da :shock:

#275027  av wickeddark

Heheh, ja de er forferdelig dyre på denne bilen. Så jeg bruker ikke dem til det. Gjør jo det meste selv bare jeg vet hva som må byttes.
 #275029  av sotevik

Jeg har et tips.Prøv å sett på andre forhjul og prøvekjør bilen da.Om lyden forandrer seg eller blir borte.Sjekk bremsecalipere samtidig.Dette er jo ett skudd i blinde,men det er kanskje vert et forsøk.Det koster ihvertfall ingen ting :shock: