TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Stølens hobby-foto- OPPDATERT 30.01: Civic Aerodeck VTi..!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#274217  av Stølen

[quote="Mr2Even
Hehe det passer jo veldig bra :) Jeg har forresten det første sorthvitt bilde fra Ekeberg utover Oslo på laptoppen min nå, kult bilde 8)[/quote]

Takk takk! Skal prøve å få tid/energi til å få tatt flere bilder der oppe... Har heftige panorama-bilder i tankene 8)

#275053  av Stølen

Har prøvd ut panoramateknikker igjen, denne gang uten bilen i forgrunn... (for de med sans for små detaljer så kan faktisk bilen sees laaaangt i bakgrunnen ved vegen... :wink: )
Dette bildet dekker faktisk mellom 250-300 grader av horisonten... Sydd sammen av 10-12 bilder tatt på stativ. Tok lang tid å sy, men er fornøyd med resultatet :D Hva synes dere..??
Vedlegg
VinterPanorama-liten.jpg
VinterPanorama-liten.jpg (197 kiB) Vist 215 ganger

#275059  av Mr2Even

Det ble veldig bra. Jeg ser ikke hvor du har skjøtet sammen bildene, men jeg ser bilen din. Veldig bra gjort 8) Et klart bilde med fine farger og detaljer, bra du fikk med månen :)

#275077  av Stølen

Mr2Even skrev:Det ble veldig bra. Jeg ser ikke hvor du har skjøtet sammen bildene, men jeg ser bilen din. Veldig bra gjort 8) Et klart bilde med fine farger og detaljer, bra du fikk med månen :)
Tusen takk..!
Måtte ha med månen :D

Har eksperimentert en del med panorama i det siste, liker det mer og mer..!

Kult med bilder som viser mer enn hva øyet kan oppfatte,
får litt "ut-av-kroppen-opplevelse" når man ser på de :D

Her kommer et bilde til, ikke fullt så ekstremt- fem bilder sydd sammen:
Vedlegg
VinterPanorama2-liten.jpg
VinterPanorama2-liten.jpg (275.04 kiB) Vist 198 ganger

#275080  av egotrip

NAJS :)

blitt lite tid til å leke meg med kameraet i det siste ( blir mindre tid med unge gitt :p ) frister å ta en tur ut igjen snart når man ser sånne bilder :)

Personlig likte jeg fotballmål bildet best. :)
( [bildekritikk] : kanskje tona ned varemessa littebitt ? den står litt mye ut :) skulle vært like mye skog på venstre som det er langs elva på høyre side, men det kan jo ikke du noe for ! hehe [/bildekritikk] )

#275086  av -magnus-

Panoramabildene er skambra! Dyktig! :D

#275096  av ArildM

Fant tråden din nå, nydelige bilder og nydelig bil 8)

Kunne ha ønsket meg en del bilder i 1680x1050 format, eller i det minste 1280x1024 slik at jeg kunne ha brukt dem som bakgrunnsbilder.

Kanskje legge til litt mer komprimering (70 funker fint) av bildene når du lagrer dem og heller øke størrelse litt? :)

#275119  av Stølen

ArildM skrev:Fant tråden din nå, nydelige bilder og nydelig bil 8)

Kunne ha ønsket meg en del bilder i 1680x1050 format, eller i det minste 1280x1024 slik at jeg kunne ha brukt dem som bakgrunnsbilder.

Kanskje legge til litt mer komprimering (70 funker fint) av bildene når du lagrer dem og heller øke størrelse litt? :)
Det er notert bak øret :wink:

Nå som jeg har fått testa det ut og ser at det faktisk funker, så må jeg jo prøve å ta panorama med reelle MOTIVER, ikke bare på måfå som jeg har gjort hittil :)

Skorter på energien, og redigeringa tar jo flere timer når det er så mange bilder som må skjøtes... Men det er jaggu verdt det :D

Skal se om jeg ikke karrer meg ut i kveld eller i mårra eller noe, så kommer det snart oppdateringer.

#275152  av Stølen

Paaanoramaaaaa..! :D
Vedlegg
Vinterpanorama1-liten.jpg
Vinterpanorama1-liten.jpg (881.55 kiB) Vist 188 ganger

#275160  av Stølen

Her er et "vanlig" bilde, men i rimelig stort format, etter request :wink:
Vedlegg
Vinter14-liten.jpg
Vinter14-liten.jpg (42.58 kiB) Vist 183 ganger

#275171  av ArildM

Nydelige bilder :)

Blir ny bakgrunn nå hehe ;)

Sjekk ut Deviantart.com tipper du får mange hits og mye skryt for bildene dine der :)

#275172  av Stølen

ArildM skrev:Nydelige bilder :)

Blir ny bakgrunn nå hehe ;)

Sjekk ut Deviantart.com tipper du får mange hits og mye skryt for bildene dine der :)
Hehe, er der allerede :D

Sjekk ut galleriet mitt på http://stoelen7.deviantart.com/

Det er vel stort sett bilder herfra, litt annet snacks i tillegg... :wink:

#275217  av Stølen

Her er enda et "spizzy" panorama... Litt eksperimentelt her, i stedet for å skjøte bildene rett ved siden av hverandre eller oppå hverandre, har jeg skjøta på skrå og tatt et skeivt utsnitt av de... Bildene er opprinnelig tatt i vater... to av trær, to av mur og to av bil :D
Vedlegg
Vinterpanorama3-liten.jpg
Vinterpanorama3-liten.jpg (529.65 kiB) Vist 172 ganger

#275251  av |plumbo

Stølen skrev:Paaanoramaaaaa..! :D
heftig tøft !!!

#275290  av Stølen

Her er et stort format av det ene Ekeberg-bildet...
Vedlegg
Ekeberg1-medium.jpg
Ekeberg1-medium.jpg (250.53 kiB) Vist 181 ganger
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10