TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nissan eller Subaru

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #275614  av BrennaRacing

Tenkte jeg skulle kjøpe meg ny bil til våren og driver å ser litt for tiden. Hadde egentlig tenkt til å kjøpe meg en 99 eller 00 modell Subaru Impreza GT. Men i det siste har jeg begynt å få litt lyst på 97-99 Nissan 200sx s14a også.

Noen som har prøvd bilene og har noe negativt/positivt å si.

Har ikke fått testen noen av bilene ennå.

#275626  av Larsen

Litt uaktuelt kanskje, men s13 er en av de dårligere bilene jeg har prøvd.

#275628  av sigheri

Begge bilene er jo artige.

Men vil si Subaruen er mer helårs bil med 4wd + mulig å bruke som familiebil, hvis det plutselig skulle være nødvendig.
Men vil du drifte blir det vel 200sx...?

#275647  av Speeder

Larsen skrev:Litt uaktuelt kanskje, men s13 er en av de dårligere bilene jeg har prøvd.
Forklaring?

#275652  av Andy_Celica

Har en kompis som hadde en S14a, Det er bra biler.

Lett å trimme og de går greit, han hadde ihvertfal ikke noe problemer med sin, og så skyver de bare på bakhjula, det er en stooor fordel :wink:

#275654  av celicat23

Tror det mest avgjørende er: hva skal du bruke bilen til?

Skal du ha deg en hel-års bruksbil som du vil skal se litt bra ut, så ville jeg valgt subaru'n.

Er du ute etter en "lekebil"... 200'en.

#275656  av KeNsA

En orginal s14a er ikke å anbefale. Rett å slett kjedelig! Ble skuffet da jeg skulle leke meg med en orginal s14! Da var Supra NA mer lekent enn den! :) Må trimme s14 før det blir gøy!! :D

#275661  av Larsen

Speeder skrev:
Larsen skrev:Litt uaktuelt kanskje, men s13 er en av de dårligere bilene jeg har prøvd.
Forklaring?
Det er en rusten metalboks, med en liten motor som orginalt ikke har noe som helst kvaliter å skryte av. Veigrepet er rett og slett elendig.

#276078  av Th4 Ghost

Larsen skrev:
Speeder skrev:
Forklaring?
Det er en rusten metalboks, med en liten motor som orginalt ikke har noe som helst kvaliter å skryte av. Veigrepet er rett og slett elendig.
Jeg så en mr2 mk1 engang som var rusten og hadde dårlige hjul, så nå har jeg bestemt meg for at alle mr2'er er noe dritt :P
You get my point

#276458  av Lørnings

Det er jo nettop derfor s13 er populær, fordi veigrepet suger!! :wink: Hallo, det er jo hele poenget!Skal du først synke dypt nok til å kjøre nissan, så må den ihvertfall kjøres sidelengs! :D

#276468  av ErikG

Har bare kjørt s14, så har bare 1. håndserfaring derifra, men det var en leken bil det. Spesielt med en oppgradert turbo pluss litt ekstra. Men en vinterbil var det ikke!! Kan bli pen og se på, men noe solid er den ikke.

Subaru har jeg ikke selv prøvd, men har hørt en del, og en av fordelene er at ECUer programerbar så du kan mappe bilen etter som du oppgraderer så du får en perfekt styring til de oppgraderingene du gjør. I tillegg har du 4X4 som gjør den til en morsom helårsbil!

Tror jeg ville gått for Subaru.

#276475  av k_one

har dessverre kun sittet på med s14 en gang, så kan ikke si så mye om den.
Men Impreza GT kan anbefales på det varmeste. Er faktisk ikke så altfor mye som skiller den og en WRX.
I tillegg kan en GT kjapt få 280 hk bare ved å fjerne en "plipp" og "plopp" som Jan Erik Larsen ville ha sagt det...genial vinterbil iallefall og suverent grep på tørr asfalt.
Rallyulv i familiefåreklær...eller noe sånt..hehe :P

#276515  av BrennaRacing

Har sittet på med s14 mange ganger, så jeg vet at det er en morsom bil :D Men får mer og mer lyst på Impreza, fordi jeg tror den er sinnsykt morsom på vintern. Eneste som er negativt med den (som jeg har hørt) er at girkassene vistnok er litt svake.

#276545  av Helmer

BrennaRacing skrev:Har sittet på med s14 mange ganger, så jeg vet at det er en morsom bil :D Men får mer og mer lyst på Impreza, fordi jeg tror den er sinnsykt morsom på vintern. Eneste som er negativt med den (som jeg har hørt) er at girkassene vistnok er litt svake.

Hvis du skal ha en sinnsyk morsom vinterbil uten girkasse av kjeks, hvorfor ikke velge GT4?

#276548  av Lørnings

Hehe..en jeg kjenner har wrx med motor bremsa til 365hk, han hadde den på rulle, og da fikk han 264hk ut på hjula! :P det blir litt tap i sånne 4x4 kasser.. men gt4 er ikke noe dumt forslag :D