TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Erfaring med IS / GS AWD-system?

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #275673  av pekle

Snødde litt i dag, og no står ISen fast på gardsplassen med framhjula i ei lita dump. Korleis gjere vinterlivet litt enklare utan å ty til x-bimmer, SUV, eller overmaktene forby, Audi?

Kanskje ein IS 250 AWD ville gjere susen? Er det nokon som har erfaring med AWD-systemet i IS (eller GS)? Er det ekte AWD som bidreg til betre eigenskapar, eller er det eit system som grip inn kun ved hjulspinn?
Sist redigert av pekle den 29 des 2007 20:00, redigert 1 gang totalt.
 #275675  av galx

Sitat: Snødde litt i dag, og no står ISen fast på gardsplassen med framhjula i ei lita dump. Korleis gjere vinterlivet litt enklare utan å ty til x-bimmer, SUV, eller overmaktene forby, Audi?

1) Kjøp ordentlige vinterdekk :)
2) Måk gårdplassen :)

#275677  av pekle

Vinterdekka er nesten nye. Problemet er at gardsplassen er litt for godt rydda, dvs. litt ut over der det er grøft på sommarstid :P

#275680  av tunamgu

FÃ¥r vel ikke tak is250 awd i norge?MÃ¥ vel importere fra usa?

#275681  av pekle

Ja, må nok det. Men det er verdt det for å sleppe å køyre A4 eller andre firmabiler ;)

Alternativet er RX - kanskje ikkje så dumt det heller.

#275682  av rx300

pekle skrev:Ja, må nok det. Men det er verdt det for å sleppe å køyre A4 eller andre firmabiler ;)

Alternativet er RX - kanskje ikkje så dumt det heller.
Subaru Impreza? ;) Eller Outback dersom du vil ha mer komfort... Ellers er RX fint det, tipper du må nærmere millionen for å få en IS250AWD på veien her i Norge, _hvis_ du får den godkjent uten om og men. Men skikkelig AWD har den.

#275708  av 2fast4u

Klarer vel greit å få en IS250 AWD på skilter i Norge til langt under en million.
Ny så startert disse på 34.185$ (base) + sports pakke 3.805$ og navigasjon 3.990$
Totalt 41.980$ (shipping handling kommer i tillegg)
Bilen er 1.656kg, 204hk og 2,5ltr
Legger man inn tallene på kalkulatoren blir prisen noe over 600.000 på gata i Norge. Dette utregnet etter en nyregistrert bil fra USA.

Beste valget blir vel en brukt 2007 mod som registreres etter 12 mnd fra førstegangsreg. (17% bruksfradrag)
Disse finner man til 30-35.000$ med samme utstyr hos forhandler i USA.
Bilkjøp 35.000$ = kr 191.000.-
Avgift for egenvekt 1.656kg = 96.882.-
Avgift for motoreffekt 204hk = 118.884.-
Avgift for slagvolum 2.490ccm = 96.127.-
Bruksfradrag 12mnd (17%) = -53.022.-
Vrakpant = 1.300.-
og MVA på kjøpssummen = 49.000.-
Totalt vil en slik bil komme på noe rundt 500.000.- på gata, (shipping & handling kommer i tillegg)

Ang AWD så er denne elektronisk styrt med hjelp av signaler fra hjul og automat.
Har enda ikke hørt om noen som har noe større problemer med disse bilene.

:wink:
Vedlegg
Lexus AWD intr..jpg
Lexus AWD intr..jpg (28.46 kiB) Vist 1930 ganger
Lexus AWD.jpg
Lexus AWD.jpg (25.68 kiB) Vist 1930 ganger

#275712  av lexusmann

Ante ikke at det fantes awd, om enn i USA...men kult... :wink:

#275753  av KK-ma70

lexusmann skrev:Ante ikke at det fantes awd, om enn i USA...men kult... :wink:
Trodde bare det var IS350 som ble levert med AWD jeg... GS leveres ikke med AWD etter det jeg har forstått, men kan jo ta feil hær også :wink:

#275786  av pekle

KK-ma70 skrev:
lexusmann skrev:Ante ikke at det fantes awd, om enn i USA...men kult... :wink:
Trodde bare det var IS350 som ble levert med AWD jeg... GS leveres ikke med AWD etter det jeg har forstått, men kan jo ta feil hær også :wink:
Får den nye GS300/GS350 med AWD Den blir nok dyr på norske skilt :D IS350 har kun RWD, men IS250 har begge, dog kun automat på AWD'en

Men det er vel litt mindre pes med ein RX som alt er på norsk jord, så får prøvekjøre ein slik før eg gjer noko meir.

Forresten, nokon som veit kvifor AWD er kun i Nord-Amerika? Er det Lexus sentralt som har bestemt at Europa ikkje treng slikt? Er det vanskeleg for for dei nordiske importørane å få den typegodkjent?250AWD måtte da vere eit fint alternativ til 325ix her i snøfonna...

#275815  av Syns

Viste ikke at dette fantes. Nå har jeg et mål for hva som blir min neste bil, hehe :D

#276007  av CarinaTurbo

Så på prisene på Lexus.com nå.. Hvorfor bor vi i Norge????????? :twisted:
 #276229  av torjusrr

CarinaTurbo skrev:Så på prisene på Lexus.com nå.. Hvorfor bor vi i Norge????????? :twisted:
vi bor da i et fritt land, det er bare å flytte! :P
 #276232  av torjusrr

CarinaTurbo skrev:Så på prisene på Lexus.com nå.. Hvorfor bor vi i Norge????????? :twisted:
vi bor da i et fritt land, det er bare å flytte! :P