TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Medlemskort

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #27577  av Goose

Da når jeg er ført i gang med odn's profilering så tenkte jeg på medlemskort. Som jeg snakket med Chris og sindre og noen andre på IRC så hadde det vært greit med medlemskort, da blir det lettere å få rabatt her og der.

Nå er prinsippet med OGM er at dette skal være gratis sted og det er jo helt topp, men jeg mener og det var de jeg pratet med også enige med at hvis du vil benyttet deg av OGN rabatt så må du ha medlemskort.
Og 50kr i året for dette er bare så lite at jeg er sikker på at alle har nok flasker hjemme til å pante for å dekke det beløpet.

50kr skal dekek utgiftene det tar å produsere medlemskort og resten går til Kristian for initiativen.
Kristian ja jeg vet du ikke vil ha noe, men i dette tilfellet så tror jeg du ikke har valg .. hihi...

Det som hadde vært greit er at om du kunne oprette en konto i banken og sette de pengene på der slik at vi kan spare dem til senere.
50kr er ubetydelig som sagt.
Om du ikke vil dette så finner vi noen andre som vi kan stole på og som kan oprette en konto. For min del kan jeg ta det ansvaret.

En annen tig er kort.
Jeg har 2 forslag:
1. er å skaffe trykk på plastikk kort, dette vil være kostbart siden vi skal han kun 1 kort mer medlem.
2. er at jeg stikker og handler plastlommet for kredittkort og printer medlemskortene på papir med bilde av hver medlem (av de som skal ha det seff) og så laminerer jeg det på jobben.
100 lommer koster ca 100 kr på binders og jeg kan godt legge ut.
noe av de 50kr per medlem skal jeg ha for å dekke utgiftene for å produsere kortet og til frimerke og konvolutt resten går på konto.

På denne måten er vi ingen registrert klubb, men vi har medlemskort som vi kan vise til forhandlere. Det vil øke sjansen for å få rabatt enn å la det være bare sagt og at folk utenom ogn skal benytte seg av vår rabatt.

Jeg tar på meg ansvaret for produksjon av medlemskort. Det er evartfall det misnte jeg kan gjør for "vår sammfunn".

Hva mener dere om dette?

#27580  av Mr2 Mk2

Er positiv til det jeg,50kr er jo en ybetydelig sum men kan alikevel spare oss for mangen kr i fremtiden :wink:
Men det burde være mulig å være medlem av forumet uten å betale right?slik at vi ikke hindrer folk i å melde seg inn fordi det koster peng.? :?

Men om dette blir gjennomført sender jeg gladelig 50kr :D

#27585  av MR2turbo

Egentlig så ser jeg ikke den helt store vitsen i det.. Må nesten ha noen til å forhandle frem avtaler og da... Men flott at du tar initiativ, Goose :)
Jeg blir nok blir med på det om det blir gjennomført ;)

#27587  av CelicaTurbo

Det er greit, skal få opprettet en konto når vi er litt nærmere aktuellt tidspunk. Jeg er litt enig med Markus, men ser også at det ved enkelte tilfeller kan være en fordel.

Angående rabattavtaler lurer jeg egentlig mest på om toyotaforhandlere er villige til å sende varer til kunder i hele landet eller om vi må forhandle med flere sentrale toyotaforhandlere i nærheten av der medlemmene holder til? Skal innom Toyota og handle oljefilter på tirsdag tenker jeg så om ansvarlige for delelager er tilstede da så kan jeg jo snakke med ham om rabatter og lufte tanken :)

#27590  av Mr2 Mk2

er litt skeptisk ang å skaffe seg slike avtaler,kan ikke skjønne at det er så "lett" liksom..Og firmaer som Toyota er jo stort sett ganske "gniten",men det er vedrt en sjanse.
Jeg bare gjør som vanlig jeg,venter på at noen andre fikser det :lol:

#27591  av MR2turbo

CelicaTurbo skrev:Det er greit, skal få opprettet en konto når vi er litt nærmere aktuellt tidspunk. Jeg er litt enig med Markus, men ser også at det ved enkelte tilfeller kan være en fordel.

Angående rabattavtaler lurer jeg egentlig mest på om toyotaforhandlere er villige til å sende varer til kunder i hele landet eller om vi må forhandle med flere sentrale toyotaforhandlere i nærheten av der medlemmene holder til? Skal innom Toyota og handle oljefilter på tirsdag tenker jeg så om ansvarlige for delelager er tilstede da så kan jeg jo snakke med ham om rabatter og lufte tanken :)
Når man har handlet for mange, mange tusen så kan en jo være så heldig å få rabatt uansett ;)
Men det hadde jo vært flott om du hørte med de. Er ganske sikker på at det må avgjøres hos Toyota Norge.. Men det burde vel ikke være no problem ;)

#27610  av jumbo

Er positiv jeg, 50kr er hvertfall ikke et tema for min del...

Om vi oppnår noe særlig gjenstår jo å se, men alle forsøk er jo velkomne!

#27617  av Alexander G

Hadde vært flott med et sånt kort ja, når det gjelder å få rabatt hos Toyota så burde de si seg villige til det. Vi reklamerer jo ganske heftig for dem.

#27623  av CelicaGT

Sjølv har eg handla for x antall tusen hos toyota her. Kjenner folka godt og eg får 18% rabatt. Tviler på om dei e villige til å gi så mykje rabbat sentralt.
Det blir sikkert vanskelig å ordne rabbat gjennom Toyota Norge, sikkert lettare å ordene d med butikkane sjølv. Feks 10% rabbat ved visninga av rabbat kort.
Og da bør en ha ein kontigent å betale inn slik at ikkje folk berre melder seg inn her berre for å få rabbat hos toyota.....

#27631  av Goose

Jeg foreslår at etterhvert så opretter vi en side over hvor og hvor mye rabatt vi har og at den blir tilgjendelig kun for oss og ikke utverden.

Nå har jeg kjøpt 100 lamineringslommer til å ha medlemskortet i.
dem kostet faktisk 49kr. tror dem på binders ahr gjort en tappe, men bare fordlell det... :)

poster forslagt til medlemskort grafikk i løpet av helga tenker jeg...

#27659  av sindrejl

hehe finfint! ja tingen var at de som ville ha medlemskort betaler, de som ikke vil trenger ikke, men fåkke kort ;) Men kan såklart være medlem fordi og ikke bli uglesett på :D

Jeg er med! :)

#27661  av Christian

Veit ikke helt hvor mye rabatt man kan få, men for 50kr er jeg med jeg.
Om ikke annet får Kristian litt for å holde forumet :)

#27663  av Goose

Bildilla Toyota klukk har fått 10% på delene hos funnemark...
Skal nok klare å forhandle meg til 10% hos dem jeg også...

#27671  av chris

Christian skrev:Veit ikke helt hvor mye rabatt man kan få, men for 50kr er jeg med jeg.
Om ikke annet får Kristian litt for å holde forumet :)
Enig der. rett og slett enig :)

#27714  av Goose

Forslag til medlemskort:

Edit:
Jeg kan ta meg å forhandle avtaler hos de forhandlere jeg har kontakter, men jeg kan ikke gå og si at vi vil ha rabatt, må ha i det minste medlemskort å vise slik at det sjønner at ikke ale kan benytte seg av rabaten.
Vedlegg
medlemskort.jpg
medlemskort.jpg (11.79 kiB) Vist 1701 ganger
Sist redigert av Goose den 20 des 2003 13:07, redigert 1 gang totalt.