TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Min nye 1990 MR2 mk2.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#255573  av GhostRider88

den bilen er bare sykt strøken. Akkurat slik jeg har lyst til at min skal se ut også.

#255576  av injee

Heh, jo takk for det!
Om du vil ha din sånn, så er det jo ikke så mange mods som skal til.. :-)

#255579  av GhostRider88

injee skrev:Heh, jo takk for det!
nei jeg vet ;) Men jeg har et lite problem med veien opp til her jeg bor. Den 92 frontleppa vil ta nedi humplene så jeg kan ikke sette på en slik :(. Men eksos osv kommer etterhvert tenker jeg ;)

Skal etterhvert skaffe meg diodekitt til instrumentene også.

#255629  av Ace

Injee- hvor i verden er det du holder til hende ?

Så en mk2 med BP skilter i Skien så lurte på om du var på en visit ?

#255696  av injee

Ace skrev:Injee- hvor i verden er det du holder til hende ?

Så en mk2 med BP skilter i Skien så lurte på om du var på en visit ?
Hallais! Vel, det spørst når det var.. har vært over fjellet i sommer...
Bor på Stord.. mellom Haugesund og Bergen.. :-)
 #258856  av injee

På tide og oppdatere litt her.. har hatt ferie noen dager og fikk for meg å hive inn litt ekstra anlegg i bilen. Frontsettet monterte jeg for en stund siden, men cd-spilleren var litt for lite guff i til og dra dem skikkeligt. Så fant da ut at det var på tide og hive inn forsterkeren som bare lå på loftet og støvet ned. Sto lenge og lurte på hvordan jeg skulle trekke kabler etc. Og endte til slutt opp med å legge forsterker + delefiltre fremme med step hjulet. Ble litt mye jobb og trekke strøm og signal kabel gjennom kupe, forbi motor og til bagasjerom.. for og så trekke høgtalerkabler frem igjen. Hadde kanskje blitt litt tøffere løsning... men får spare det til en senere upgrade. :-)

Platen jeg har montert forsterkeren på er kun en midlertidig løsning. Samme med alle kabel lengdene.

Igår slo jeg og en kamerat på stortromma og bestemte oss for å hive inn en sub også. Jeg var litt skeptisk til å bygge kasse for å sette bak passasjersetet.. så vi prøvde oss på å montere element ned i lukket til oppbevaringsboksen der. Måtte heve det litt, og skar til en 22mm plate i samme fasong.. for å legge oppå, og felle sub ned... oppbevaringsboksen stiva vi skikkelig av med noen feite pinner vi skrudde fast. Prøvde å variere litt med mengde dempematriell for å høre etter forskjell..

Overraskende nok! Det spillte over alle mine forventninger. Greit, det er en lukket kasse, nokså liten.. så veldig dypt går den ikke - men den fyller ut og hjelper til frontsettet med "det lille ekstra" - samt at jeg kan spille utrooligt mye høyere nå.

Frontsettet er kvalitet. Fy f.. som det spiller (tatt i betrakning til at det er 5 1/4) - anbefales. Takker chris som anbefalte meg dem. :-)

Slenger ved noen bilder. Har ikke gjort siste finish på noe av dette enda. Skal ha enda en 8" bak førersetet. Men derogså vil vi prøve å jobbe oss frem til en løsning som gjør at muligheten for å ha targataket der forblir. Kommer sikkert til å lage en båndpass/refleks kasse der, for å få enda litt dypere punch..... kom gjerne med forslag. :-)
Vedlegg
mer rot..
mer rot..
P8250015.JPG (174.37 kiB) Vist 1311 ganger
Rot.. men skal få det på stell så det går ann å vise det frem også. :-)
Rot.. men skal få det på stell så det går ann å vise det frem også. :-)
P8250014.JPG (159.47 kiB) Vist 1305 ganger
Sett ovenfra
Sett ovenfra
P8250018_tsogn.JPG (96.94 kiB) Vist 1317 ganger
Skal trekkes i samme stoff.
Skal trekkes i samme stoff.
P8250017_tsogn.JPG (99.73 kiB) Vist 1307 ganger
 #276087  av injee

Hei!

Jeg er komt i den situasjonen at jeg kanskje må selge bilen til fordel for noe større.. :-)

Skriver det bare her for å sjekke respons, kanskje det er noen her som er intressert ..

Fantastisk velholdt og fin bil!

#276124  av Ã¸xseth

GhostRider88 skrev:
injee skrev:Heh, jo takk for det!
nei jeg vet ;) Men jeg har et lite problem med veien opp til her jeg bor. Den 92 frontleppa vil ta nedi humplene så jeg kan ikke sette på en slik :(. Men eksos osv kommer etterhvert tenker jeg ;)

Skal etterhvert skaffe meg diodekitt til instrumentene også.
da må du bare flytte :)
 #276138  av k_one

injee skrev:Hei!

Jeg er komt i den situasjonen at jeg kanskje må selge bilen til fordel for noe større.. :-)

Skriver det bare her for å sjekke respons, kanskje det er noen her som er intressert ..

Fantastisk velholdt og fin bil!
Pris??

#276173  av injee

Eg har ikkje tenkt meg om så mykje at eg har noko pris og fastsette endo..

Men det er jo lov til å komme med bud. ( ikkje skambud :-) )

Kan nevne at den er kjørt 154 000km no .. og den bruker ikkje olje som dei er kjendt for.

mvh