TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Alu diffoppheng til st185

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #276102  av larsst185

Bestilte meg nettopp nye foringer til bakdiffen.Det originale diff opphenget har jeg ødelagt for 3 gang nå.om man hører klunking fra diffen bak ved pådrag og ved motorbrems kan det godt være at denne må skiftes.koster ca 1100kr inkl frakt

Om noen er interessert så send mail til: mario.koenig@gmx.at
Vedlegg
AluPoly.jpg
AluPoly.jpg (37.26 kiB) Vist 681 ganger

#276105  av castman

Mener å ha lest å bruke aluminiums foring i bak diffen lagger stygge vibreringer..?

#276106  av larsst185

regner med at det føles litt "hardere"med dette,men min erfaring er at det originale ikke tåler behandlinga mi etter kun kort tid..

#276130  av cryptor

vil ikke anbefale de stumme foringene til bakdiffen både med tanke på vibrasjoner og den påkjenningen de gir. da kan jeg heller anbefale c-one sin diff foring som forøvrig er ganske lik den orinale bare at gummien er helstøpt. koster godt under 1000lappen og tåler mye juling! den er egentlig laget til st205 menn disse foringene er like på alle gt4 modellene.

#276131  av Tomera

Vil det ikke hjelpe og kjøpe oppheng fra C-One? Er vell billigere enn det orginale også, etter som jeg har fått med meg.

#276140  av Insanity

godt å høre at det er fler som har samme problemet..

men jeg har også ett problem med at hekken på bilen går å "svaier" fra side til side.. har ikke fått jekket den opp enda for å se. men jeg tror det er en foring eller ett feste som er defekt.

noen andre som har merket tilsvarende problem?

#276141  av larsst185

jeg støpte meg hel foring i polyurethan.Gikk en stund så var den slapp den og.Enig i at den blir MYE krefter som vil gå rett i bakplate på diffen med alu foring ja :roll:

#276385  av Insanity

litt OT men.

hvordan bytter man denne foringen? må diffen ned og ut ?

#276439  av GT4 CS

Senket bare travers bak da jeg byttet på min, enkel jobb, bare pass på og skru fast travers på samme sted som den satt, ellers får du hjulvinkler som ikke er bra ;)

#276441  av csstian

Jeg løsnet mellomakselen på diffen,å boltene på selve diffen.Da fikk jeg lirket ut foringa uten å løsne traversj.

#276501  av Insanity

ok..

takk skal dere ha. regner med at hele sub framen blir plukka ned. skal lage nye foringer der også ;)

#276510  av celica_st185

Insanity skrev:godt å høre at det er fler som har samme problemet..

men jeg har også ett problem med at hekken på bilen går å "svaier" fra side til side.. har ikke fått jekket den opp enda for å se. men jeg tror det er en foring eller ett feste som er defekt.

Hjelper godt på med ett oppgradert stabstag under bak på disse bilene, kan anbefales :)

#276522  av castman

Insanity skrev:litt OT men.

hvordan bytter man denne foringen? må diffen ned og ut ?
Skikkelig god fremgangsmåte på: http://www.gtfours.co.uk

#276526  av Tomera

celica_st185 skrev:

Hjelper godt på med ett oppgradert stabstag under bak på disse bilene, kan anbefales :)
Kan ¨å abselutt anbefales! Kjøpte dette til ST185en jeg hadde. Beste investeringen jeg gjorde på den bilen. Kjøpte Whiteline sitt justerbare. Følger med holdere og polyforinger.

#276528  av Insanity

celica_st185 skrev:

årsak: 8 mm toe inn på høyre bak. rette og alt i orden.