TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Elektronikk pÃ¥ nye biler..??

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #276111  av Carina_E

Skjønner ikke noe jeg nå.
Har 04 Avensis D-4D stv. I romjula så slutta anti spinn og anti skrens å funke. Var arti det at jeg kunne brekke uten å riste i hjel men skal jo ikke være sånn.
Så det begynte å lyse div lamper i dasjen, "VSC", "TRC OFF" og en gul motor lyste. Var på Toyota i dag for å finne ut av det og de lest av feilkoden. Det de da fikk vite var en feilkode på Glødeplugga.
Spurte da om det hadde sammenheng med at anti-/spinn/skrens ikke funka også, og det hadde det.
Så om jeg bytter glødeplugga så er alt som det skal igjen. :shock:

Mitt spørsmål er da: Hva har disse tinge med hverandre å gjøre.??

Noen som har noe logisk svar på dette?? For meg så virker ikke logisk men det kan også være meg da.. :roll:

#276127  av 2fastgt4

har ikke noe svar,men det er dette som gjør selv 10-15år gamle biler mere atraktive for oss som ikke har råd til å sende bila våre på verksted :D

men må si at jeg er sugen på en 2004-2005 mod avensis D4D

tar det på lotton til helga

hei,håper du får svar for det var ett interesant spørsmål :)

#276153  av Larsen

Ville nok vært litt kritisk til det svaret du har fått av toyota der! Vet det enkle feil noen ganger slår ut flere systemer enn nødvendig, men en feil på glødepluggen bør ikke gjøre det.

#276159  av Carina_E

Larsen skrev:Ville nok vært litt kritisk til det svaret du har fått av toyota der! Vet det enkle feil noen ganger slår ut flere systemer enn nødvendig, men en feil på glødepluggen bør ikke gjøre det.

var det jeg å tenkte, men det var det de sa. og da de fikk opp feilkoden på glødeplugga så blei feilen på anti skrens og spinn borte også. Så nå funker det igjen.
Litt kjipt da jeg endelig fikk brekka litt igjen :lol:
men nå funker det som det skal da..

#276162  av Larsen

Det kommer egentlig litt ann på hvor godt programert hjernene er. Mens noen biler skiller mellom forskjelige typer feil (og kobler ut disse) så tar andre biler å setter hjernen i en generel nødmodus hvor den gjør alle mulig tiltak for å beskytte motor/systemer på en gang.

#276163  av Carina_E

etter det du sier så høres det litt mer logisk ut ja. ikke helt men litt :wink: