TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Plentys GT-4 prosjekt...

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #251274  av Plenty

Da prøver jeg igjen... Cab-prosjektet ble aldri noe av. Celicacabben er original og fin, og skal nå lagres da nyere cab er innkjøpt.

Jeg sette nå i gang et langtidsprosjekt på en 1991 GT-4. Planen er å være ferdig til gatebilsesongen 2008 begynner igjen. Håper å nå igjennom det meste uten å måtte ta motoren ut av bilen, da jeg verken har løftebukk eller motorjekk. Ikke har jeg milevis med skrubakgrunn eller erfaring, så derfor et langtidsprosjekt. :)

Planen er å stå i garasjen hjemme eller i varmeteltet til nabo'n. Tipper det blir her.

Kom gjerne med tips og innspill fra forumet, og dere som bor i nærheten eller kjører forbi, er hjertelig velkomne for en bilprat og juging.

Prosjektet starter nå med å samle inn alt jeg trenger av deler. Manualer til alskens ang. 1991 celica er bestillt, og jeg håper det kan hjelpe meg stort framover :)

Følg med:)

#251275  av Plenty

Prosjekt "Plenty" Celica GT-4, 1991 modell

MÃ¥l:
Gatebil som kan brukes både på vei og bane... Ikke det råeste hva gjelder motor, men en bil som blir lagt merke til, og som allikevel sparker fra det meste på veien. Rundt 300hk

Utgangspunkt:
Sort GT-4 1991 mod, 151'km, 204hk (2.0 Turbo 4x4)

Trenger/skal gjøres:
ny turbo - CT20B
nytt sett med slanger til motorrom
ny radiator
nytt ratt
nye pedaler
ny girstang (evnt shortshift?)
nytt effektanlegg
frontfanger (mulig beholde org. Fanger)
bakfanger
sideskjørt
felger & dekk (Momo Corse 17 el. 18")
ny takantenne (haifinne-type)
setetrekk i sort og stålgrå (HTS)
ny standard clutch (montert)
nytt og komplett stereo (innkjøpt, takk til @lpher)
hvite blinkers (foran og skjerm) (innkjøpt)
rep. manualer (bestilt)
bremser (overhalt, må muligens oppgraderes)
datasprut
ny toppakning
større bensinpumpe
2,5-3" downpipe

#251280  av Plenty

Bilder av prosjektobjektet :) Bildene lyver litt for bilen er veldig pen, ikke minst invendig. Men lakken og karosseriet er generelt veldig pent. Dessuten tok jeg bildene nå i regnværet og med mobilen ;)
Vedlegg
DSC00179.JPG
DSC00179.JPG (208.38 kiB) Vist 1124 ganger
DSC00178.JPG
DSC00178.JPG (253.39 kiB) Vist 1122 ganger
DSC00177.JPG
DSC00177.JPG (218.63 kiB) Vist 1121 ganger
Sist redigert av Plenty den 08 jul 2007 19:59, redigert 1 gang totalt.

#251282  av Helmer

Blir sikkert bra det! :) Langtidsprosjekter veit jeg alt om... :wink:
Men den orginale klutsjen din trur jeg ikke holder lenge om du skal ha rundt 300hk. Så bør du også ha ARP studs til toppen sammen med en stålpakning.

#251354  av Plenty

har vel tenkt som så at jeg bruker den nye clutchen til rolig cruising til å begynne med, for så å oppgradere når jeg ser bruk for det til "aktiv" kjøring.
Takk for tips ang. topp etc... Jeg er ikke helt 100% sikker på hva jeg trenger eller bør ha ennå, så takker for tips ja :)

#275892  av Plenty

Tar opp igjen denne... Celicacabben er solgt, Corolla G6 er kjøpt og solgt igjen, GT-4'n har fått skilter og kjøres daglig for morroskyld nå. Om litt er nye stålporter på plass i garasjene, isolasjon og kinnerkledning og varme er på plass i garasjene, verktøy er på plass, og nå kommer om litt løfteutstyr.

Følgende er innkjøpt til GT-4 (noen må gjerne le eller kommentere, for jeg er relativt grønn på dette, og stoler tilnærmet blindt på de som hevder å kunne motor etc.)

Downpipe 3" og Turbomanifold
front og midrør 3" med justeringsmuligheter
ST205 vannavkjølt IC
Nye pirelli Winter piggdekk (ikke i normale prislister, "kun" politiet som bruker de) RÃ¥e dekk, er godt testet de siste ukene
Blå silikonslanger til motorrom
Racingplugger

Dvs. at endel gjenstår... som turbo og tilbehør!

#277074  av Plenty

carbonpanser er også på vei nå :)

legger ved noen bilder av vogna fra rett før den ble regga.
Vedlegg
010.JPG
010.JPG (134.64 kiB) Vist 1121 ganger
016.JPG
016.JPG (122.79 kiB) Vist 1117 ganger
009.JPG
009.JPG (112.64 kiB) Vist 1116 ganger
007.JPG
007.JPG (113.82 kiB) Vist 1117 ganger