TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• '90 GT4 (st185) selges/byttes

• For salgsannonser for biler.
For salgsannonser for biler.
 #276536  av grimfer

Legger ut noen stikkord her, kommer med mer info senere, inkludert noen bilder...

Rød 90 mod
Kjørt ca 218k
Importert fra Østerrike
Meget lite rust
Bilen er original, bortsett fra:
- Montert K&N luftfilterkit
- Montert TurboXS boostcontroller
- Dumpventil
- Sachs dempere
- Eibach fjærer
- Nytt ratt og girkule fra Momo
- Originale grøftelys fra Toyota montert, men ikke koblet til
- Turbotrykkmåler

Ikke trimmet eller gjort store inngrep på denne...

Gjort i 2005:
Skifta toppakning
Overhalt topp
Overhalt bakre diff
Skifta klosser og skiver bak

Gjort i 2006:
Fjerna rust i hjulbue bak, Retta noen småbulker i kanalene, alt gjort hos biloppretter/lakkeringsverksted

Gjort i 2007:
Skifta begge parklys fremme
Overhalt kalippere bak
Skifta kalippere, klosser og skiver foran
Skifta demperne til bagasjeroms"lokket" (eller hva det nå heter)
Skifta baklyktene
Skifta antenne

Kjente feil/mangler:
Clutchen er utslitt, må skiftes.
Toppdekselpakningen er trolig ikke tett (eller så er pakningene rundt skruene ikke tette). Motoren bruker derfor litt olje. (Dette skal jeg prøve å fikse før salg)
Foringen i opphenget til bakre diff er slitt, men jeg har en ny liggende.
Takluka er treig
Lakken er ikke helt fin. Dørene har vært lakkert/byttet tidligere, (men ikke kollisjonsskade), så det er en liten fargeforskjell.
For øyeblikket kommer det litt vann inn i skjermen bak på høyre side. (Dette er trolig på grunn av et tett dreneringsrør fra takluka. Skal prøve å blåse det opp med trykkluft)

Følger med:
(Hvis den ikke blir solgt først:)Ekstra motor (fra en 92 mod MR2 turbo) uten IC og girkasse. Har kjørt ca 70 k
3 sett alufelg med dekk: (1 sett 16 tommere med veldig gode piggdekk, et sett 17 tommere med slitte piggfrie dekk, 1 sett 17 tommere med greie sommerdekk)
Diverse målere med givere (ikke noen dyre greier)
Universal a-stolpeholder for instrumenter (Ikke tilpasset)
Litt annet småplukk blir det sikkert også.

kr 70 k/bud

Selges billig pga at jeg ikke får råd til å skifte clutchen før salg!
Sist redigert av grimfer den 13 jan 2008 23:51, redigert 1 gang totalt.

#276544  av Stiffy

hvordan er det med bilder av denne? =) lenge til de kommer?

#276885  av grimfer

Noen bilder
Vedlegg
DSC00982.JPG
DSC00982.JPG (139.11 kiB) Vist 901 ganger
DSC00984.JPG
DSC00984.JPG (187.52 kiB) Vist 906 ganger
DSC00044.JPG
DSC00044.JPG (310.33 kiB) Vist 911 ganger

#276887  av grimfer

noen til
Vedlegg
DSC00421.JPG
DSC00421.JPG (231.06 kiB) Vist 894 ganger
ikke min bil, men mine felger!
ikke min bil, men mine felger!
Rune sin med mine felger.jpg (39.48 kiB) Vist 1825 ganger
DSC00986.JPG
DSC00986.JPG (186.98 kiB) Vist 893 ganger

#276905  av Stiffy

ser jo utrolig bra ut sånn som den er på bildene nå da. Har du peiling på ca hvor mye det ville koste å skifte Clutchen? Mulig jeg er intressert om jeg får solgt GTien min! :wink: Har ikke lyst til å ta min i innbytte da? =p

#277004  av grimfer

Stiffy skrev:ser jo utrolig bra ut sånn som den er på bildene nå da. Har du peiling på ca hvor mye det ville koste å skifte Clutchen? Mulig jeg er intressert om jeg får solgt GTien min! :wink: Har ikke lyst til å ta min i innbytte da? =p
:)
Hvordan er Gti'en din? Jeg er lei av å ikke ha cash til å fikse bil, så jeg er interessert i det meste så lenge jeg slipper å ha bilen stående uten å kunne bruke den. Den må med andre ord være litt pålitelig...

Toyota Molde skulle ha ca 13000 for å skifte clutchen, men det finnes andre som kan gjøre det vesentllig billigere.

Bilen min ser bra ut på bildene, men du kan se at det er en liten fargeforskjell. Men jeg har vært veldig fornøyd med den, nydelig å kjøre både langt og kort med...

#277010  av Stiffy

Fargeforskjellen er ikke noe veldig stort problem for meg egentlig.

Link til bilen min: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=26729

har også skiftet drivakslene på den, nå nylig så de er i top stand. Eneste er at bremsene trenger å luftes, men de tar bra sånn som de er nå, går greit ann å kjøre med. 13k for å skifte en clutch skal vi nok klare å finne en billigere løsning på ja, syns det hørtes helt ekstremt ut. =/
Bare send mail eller Msn eller noe hvis det er noe du lurer på, eventuelt fler bilder;)

#277025  av oleb

Hehe, innbytte i en "råfet" T3 Caravelle med en brukbar stereo? :lol:

#277075  av grimfer

Stiffy skrev:Fargeforskjellen er ikke noe veldig stort problem for meg egentlig.

Link til bilen min: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=26729

har også skiftet drivakslene på den, nå nylig så de er i top stand. Eneste er at bremsene trenger å luftes, men de tar bra sånn som de er nå, går greit ann å kjøre med. 13k for å skifte en clutch skal vi nok klare å finne en billigere løsning på ja, syns det hørtes helt ekstremt ut. =/
Bare send mail eller Msn eller noe hvis det er noe du lurer på, eventuelt fler bilder;)
13k er fryktelig dyrt, ja. Men de fleste vil ta ned motoren for å gjøre jobben, og da går jo timene fort.

Har uansett en ny clutch, pluss ny hoved- og slavesylinder som følger med.

Jeg sender deg en mail snart!

#277078  av grimfer

Daniel_hoy skrev:Hvor mye vil du ha for 16 tommerene med vinterdekk? Har du bilder av dei?
Foreløpig vil jeg ikke selge dem, de tenkte jeg skulle følge med bilen (de står på nå)

#277080  av grimfer

oleb skrev:Hehe, innbytte i en "råfet" T3 Caravelle med en brukbar stereo? :lol:
:D

Da må det nok bli et greit mellomlegg, i alle fall!

#277082  av oleb

Joda, selvfølgelig :P
Du får komme med et forslag ;)

#277085  av grimfer

Kom på litt mer her:

Skifta hjullager høyre bak i 2006
Originalt 10-høyttalersystem med cd-veksler i bagasjerommet.
Ikke montert, følger med:
- Ny clutch-hovedsylinder
- Ny slavesylinder til clutchen
- Ny clutch med utløserlager

Har også et oljefilter jeg ikke har brukt ennå, og en kanne olje :D
En boks øl (Nordlandspils) kan også følge med, om du er flink til å forhandle :lol:

#277086  av Stiffy

du har pm! tar gjerne den ølen ass! =D