TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• spørsmÃ¥l ang gir kasse til mr2 turbo

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #277056  av fwd turbo

hei. :D har en 91mod celica 182 som jeg har montert 3s-gte motor i. kjører med vanlig gti kasse men dette holdel dårlig, har knust 3 gti kasser på 1år.. :? derfor lurer jeg på, hvordan er kassa på mr2 turbo? er det diff brems eller noe slikt på en slik kasse? har fått tilbud om en kasse. er en 92mod er gått ca 70000km og har stått i en mr2 turbo som er kjøpt fra japan. :)

#277058  av aneriks

den er mye sterkere en gti kassa, er diff brems på noen av 92+ kassene og alle 94+

#277062  av fwd turbo

ok :D hvordan sjekker jeg at den kassa jeg har på hånden er med sperre?

#277065  av Mr2 Mk2

aneriks skrev:er diff brems på noen av 92+ kassene og alle 94+
ingen regel for at alle 94+ er med sperre.

#277068  av Larsen

Alle mr2 turbo kassene ble levert med sperre som ekstra utstyr.

#277094  av fwd turbo

noen som vet hvordan man sjekker om den mr2 kassa jeg skal kjøpe har sperre? :)

#277098  av CelicaTurbo

fwd turbo skrev:noen som vet hvordan man sjekker om den mr2 kassa jeg skal kjøpe har sperre? :)
Prøv et søk på mr2oc.com kanskje, jeg husker ikke detaljene siden jeg aldri har gjort dette selv, men det skal være mulig å identifisere om det er en LSD-kasse ved å titte inn i hølet for akslingen og se om det der er mulig å se en en plate eller et lineært spor som står på tvers. Jeg husker jeg har sett bilder av hvordan det ser ut på mr2oc.com, men jeg aner ikke hvordan dette ser ut på en girkasse uten diff så det er mager hjelp fra meg der ;)