TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bilen trekker mot høyre! HJELP!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #276393  av Stiffy

Som sagt så er bilen min begynt å trekke en smule til høyre når jeg kjører, merker ikke no forskjell ved gasspådrag eller ikke, trekker like mye uansett. Tror det kan komme av at jeg kjørte på en ganske humplete vei og hørte en ganske bra smell fra høyre fremme i et hull. Noen som har noen formening om hva som kan være galt?? ER evig takknemlig for svar! :)

#276396  av Insanity

den enkleste og i lengden billigste er å ta med seg bilen til toyota (eventuell andre som justerer hjulvinkler) og få den kontrollert og rettet opp.

#276397  av Stiffy

ja er klar over det, men ville egentlig bare høre her om det var noen som hadde noe peiling på hva det kunne være fordi da kan det være et alternativ å fikse det selv.

#276398  av defred

Kan jo være en bremse kalipter som ligger på. Jekk opp bilen og kjenn om høyre forhjul ruller tregt rundt.

#276399  av Stiffy

takk, skal prøve på det når jeg kommer hjem fra skolen:)

#276446  av ArildM

Fikk utført 4hjulskontroll på min Mr2Mk1 på NAF for 500 spenn tror jeg, lønner seg å sjekke litt rundt om hvem som er billigst 8)

#276449  av Stiffy

Takk for inspill, tror jeg har funnet ut hva som er galt nå. Viste seg at en kompis som hadde lånt bilen en dag, klarte å treffe ett hull med høyre fremside og slått ett eller annet skeivt, bulka fangeren og bøyd skjermen litt. Var så langt under skjermen at jeg ikke la merke til det før jeg så nøye etter hva det kunne være! :evil: Får høre med Toyota i morra hvor mye de skal ha for å se på bilen. Takk for hjelp hvertfall=D

#277188  av Stiffy

å da var problemet løst. Viste seg at det bare var dekket som var ødelagt, hadde røket disse ståltrådene i høyre fremhjul, derfor den dro til høyre. Deilig at ikke noe var skeivt ellet ødelagt :D

#277325  av Mr2stord

Insanity skrev:den enkleste og i lengden billigste er å ta med seg bilen til toyota (eventuell andre som justerer hjulvinkler) og få den kontrollert og rettet opp.
Veldig sjelden da hjelpe å juster hjulvinkler når bilen drar til ei side. Da må da nesten verre synlege feil med hjulvinkler.

#277394  av Larsen

Mr2stord skrev:
Insanity skrev:den enkleste og i lengden billigste er å ta med seg bilen til toyota (eventuell andre som justerer hjulvinkler) og få den kontrollert og rettet opp.
Veldig sjelden da hjelpe å juster hjulvinkler når bilen drar til ei side. Da må da nesten verre synlege feil med hjulvinkler.
Det er ikke sant.

#277411  av Insanity

Larsen skrev:
Mr2stord skrev:
Det er ikke sant.
henger meg på den.... har sikkert 10 eksempler på at bilen blir helt bavian med gale hjulvinker... og det er IKKE synlig

8mm toe inn på høyrebak på CSen var ikke synlig...