For å være ærlig så føles denne langt mer kontant og direkte enn MR2'en, og jeg tør å gi på mye mer i svingene... Krengning er et ikke-tema, takket være AP Performance-fjærer og Koni.
Høyden er faktisk ikke et problem hvis man bare er klar over det, med fire svære karer i bilen så kan den kanskje snitte en skjøt i eksosen over fartsdumper men ikke noe mer. Har saumfart undersiden NØØØYE etter farepunkter og eventuelle skader etter bakkekontakt, men det er kun skjøtepunktene mellom bakre og midtre eksosdel (stoor massiv metallklump som stikker ned) som bærer preg av kontakt. Denne er jeg heller ikke så redd for å være borti, da den ser rimelig robust ut. Så lenge den ikke slår hele anlegget ut av stilling, that is
Litt mer hjulstøy enn i MR2'en, men sistnevnte er jo voldsomt godt lydisolert. Ellers vanvittig høyt komfortnivå, lite motorstøy hvis man holder seg i normale RPM, meeeget gode bremser og en silkemyk girkasse som forøvrig er helt sinnsykt digg gira..! Perfekt satt opp for krem akselerasjon... føler meg som en rallysjåfør når jeg gir på....
Jeg kan innbille meg at bilen kan være litt duvende og upresis uten sportsfjærer og dempere, men det er i alle fall en saga blott her. Eneste gangen jeg får inntrykk av at jeg kjører en relativt stor bil er når jeg snur meg og ser baksetene
Både vekta, responsen og vegholdningen minner mest om Integra igrunn, men så er det jo egentlig en Integra GSR med Civic-skall det er snakk om her... både motor, girkasse og hjuloppheng kommer fra GSR'n faktisk...! Og det er jo ikke så verst egentlig!
Høyden er faktisk ikke et problem hvis man bare er klar over det, med fire svære karer i bilen så kan den kanskje snitte en skjøt i eksosen over fartsdumper men ikke noe mer. Har saumfart undersiden NØØØYE etter farepunkter og eventuelle skader etter bakkekontakt, men det er kun skjøtepunktene mellom bakre og midtre eksosdel (stoor massiv metallklump som stikker ned) som bærer preg av kontakt. Denne er jeg heller ikke så redd for å være borti, da den ser rimelig robust ut. Så lenge den ikke slår hele anlegget ut av stilling, that is

Litt mer hjulstøy enn i MR2'en, men sistnevnte er jo voldsomt godt lydisolert. Ellers vanvittig høyt komfortnivå, lite motorstøy hvis man holder seg i normale RPM, meeeget gode bremser og en silkemyk girkasse som forøvrig er helt sinnsykt digg gira..! Perfekt satt opp for krem akselerasjon... føler meg som en rallysjåfør når jeg gir på....

Jeg kan innbille meg at bilen kan være litt duvende og upresis uten sportsfjærer og dempere, men det er i alle fall en saga blott her. Eneste gangen jeg får inntrykk av at jeg kjører en relativt stor bil er når jeg snur meg og ser baksetene

Både vekta, responsen og vegholdningen minner mest om Integra igrunn, men så er det jo egentlig en Integra GSR med Civic-skall det er snakk om her... både motor, girkasse og hjuloppheng kommer fra GSR'n faktisk...! Og det er jo ikke så verst egentlig!

2010 Alfa Romeo 159 Ti
1986 Toyota Celica Supra MKII
1968 Fiat 600D
1986 Toyota Celica Supra MKII
1968 Fiat 600D