TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• export

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #277774  av Akopley

Får man tilbake noe av avgiftene man betalte når man tok bil med til norge, men skal ta den ut av landet igjenn?
 #277775  av hmsilset

Akopley skrev:Får man tilbake noe av avgiftene man betalte når man tok bil med til norge, men skal ta den ut av landet igjenn?
kan hende jeg tabber meg ut nå,men er ikke det å tro på julenissen :?: vi snakker liksom om staten her,hehe.men det burde ha vært sånn da,for det er ikke lett å få solgt til utlandet med gevinst ellers 8)

#277789  av azt

går vel ann på en eller annen måte tror jeg hvis du har registert bilen på spesielt grunnlag og kjører på tollskilter i norge. men med vanlige hvite skilter... neppe. (ikke at jeg veit, men tviler sterkt)

#277797  av Akopley

Ok. For i Danmark, får de tilbake noen % av avgiftene som de betalte, når bilen drar ut av landet igjenn. Så lurte bare på om det var samme i Norge..

#277815  av hmsilset

Akopley skrev:Ok. For i Danmark, får de tilbake noen % av avgiftene som de betalte, når bilen drar ut av landet igjenn. Så lurte bare på om det var samme i Norge..
Sjekk ut på toll.no. Jeg leita litt,men ble ikke lurere :)

#277854  av Akopley

hmsilset skrev:
Akopley skrev:Ok. For i Danmark, får de tilbake noen % av avgiftene som de betalte, når bilen drar ut av landet igjenn. Så lurte bare på om det var samme i Norge..
hehe har også prøv, men ble heller ikke lurere:p

#277857  av hmsilset

Akopley skrev:
hmsilset skrev:
hehe har også prøv, men ble heller ikke lurere:p
:P

#277887  av k_one

Du vil få refundert MVA ved kjøp av nytt motorkjøretøy i Norge hvis du velger å ta det med ut av landet.
Men kjøretøy som er importert for deretter å eksporteres igjen tror jeg du kan se langt etter å få igjen noe som helst på dessverre...

#277894  av CelicaTurbo

Tviler sterkt på at det er mulig ja, med unntak av fabrikknye biler hvor du kan få refundert momsen ved utreise. Du får f.eks ikke igjen avgiftene på en tyskregistrert bil når du tar den ut av Tyskland, med unntak av moms som du i noen tilfeller kan få igjen :)