TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ujevn gange/tregstartet 1977 Corolla KE30

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #277898  av paalw

Det virker på meg som at det som her skjedd er at det har kommet veldig mye kondens i tanken på bilen. I jula sto den nesten uten bensin i 2 uker(smart) mens graderstokken varierte med 15-20 grader.

Har fylt på 4dl kondensfjerner og fylt opp tanken, uten at det hjalp nevneverdig mye.

Hva gjør jeg da? er det drenering av tanken jeg må igjennom? er evt dette mye jobb?

hjelp! :shock: :P takk
 #277937  av Ã¸xseth

paalw skrev:Det virker på meg som at det som her skjedd er at det har kommet veldig mye kondens i tanken på bilen. I jula sto den nesten uten bensin i 2 uker(smart) mens graderstokken varierte med 15-20 grader.

Har fylt på 4dl kondensfjerner og fylt opp tanken, uten at det hjalp nevneverdig mye.

Hva gjør jeg da? er det drenering av tanken jeg må igjennom? er evt dette mye jobb?

hjelp! :shock: :P takk

vist du ikke bruker bilen så mye, kan du jo skru den ut å tømme tanke å legge den til tørk inne i rom temperatur....?

det skader sikkert ikke og sjekke fordeler, rotor og plugger kansje stifta, det er vanligt å bytte disse ved ujevn gange, dyrt er det heller ikke.