TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• jsun's nye redskap

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #277892  av jsun

Dvs. jeg har jo hatt denne snart ett halvt år etter at jeg solgte min T23, og jeg klager definitivt ikke!!
8000Km på klokka nå, og ProMotech har gitt meg det lille ekstra bilen trengte. Les: 180Hk & 363Nm.
Vinter betyr vinterhjul på bildet, har ingen med sommer hjul.

Regner med reaksjoner da jeg ikke lengre er Toyota eier :wink:
Vedlegg
BMW 003.jpg
BMW 003.jpg (211.85 kiB) Vist 2287 ganger
BMW 002.jpg
BMW 002.jpg (111.8 kiB) Vist 2288 ganger

#277895  av CelicaTurbo

hehe, det er bedre enn VAG ihvertfall (og da tenker jeg på utseendet og fokus på kjørefølelse), men så mange Nm i en så liten bil må jo flytte seg ganske greit :)

#277899  av Supramk3turbo

Toyota Sportscar Owners Group Norway
En norsk klubb for eiere av Toyota sportsbiler

#277904  av MacGyver

Eg liker 1serien.
Virkier som en morro bil, ihvertfall med mye moment.
er det sperre og mulighet for å ta av tc ?

#277942  av ArildM

Ser ut som en Golf bakfra

#277946  av azt

her banner vi i kirka jah :P

#277961  av CelicaTurbo

Supramk3turbo skrev:Toyota Sportscar Owners Group Norway
En norsk klubb for eiere av Toyota sportsbiler
jsun har jo vært her på forumet en stund med en Toyota og vi er da alle venner (eller de fleste ihvertfall)? :D Om en fremmed BMW-fyr skulle ha kommet på forumet og posted noe slikt hadde jeg nok tenkt at det var litt rart, men det er da ingenting feil i at et eksisterende medlem forteller hva han har kjøpt, selv om det ikke akkurat er et populært valg i menigheten :D

#277989  av celicat23

Om en har migrert over til feil merke syns jeg nå er greit. Det oser ikke av spennende toyota modeller og kjøpe, så at folk ser til andre merker skjønner jeg godt. Har selv mine tyske svin på skogen :D

Så selv om det er det styggeste bmw lager, så grattis med ny bil. Høres ut som den er mye mer spennende og givende og kjøre enn absolutt alt som kan kjøpes fra toyota om dagen (trist nok....)

#278001  av jsun

MacGyver skrev: er det sperre og mulighet for å ta av tc ?
He he ... regnet med noen reaksjoner ja!!
Bilen har ingen sperre, men så langt har jeg ikke sett behovet da den drifter fint på fuktig vei uten, men til sommeren ville det nok være ett savn, men da trenger man mer Hk også. BMW har gjort det lurt med TC på sine biler. Ett trykk på bryteren og man er i DTC modus. Det vil si at den tillater en del hjulspinn og en driftvinkel på ca 30grader før den henter deg inn, mens holder man knappen nede i 3-4sek. så er du og kjøreferdighetene helt alene :wink: da er absolutt alt koblet ut, noe de fleste andre merker ikke kan.

Ellers er jo dette en "Oljebrenner" så noen rå følelse får man ikke, men det er nok krefter og kjøreegenskaper til at man smiler fra øre til øre når man har parkert, og prøver å finne på en grunn til å ta en tur til :D

Når jeg sier "ikke rå følelse" mener jeg ikke at det ikke aksellererer bra nok, for det gjør den, men lyden og turtallet er naturligvis fraværende.
Så langt har jeg manuelt klokket den til ca. 7,7 0-100 og med drøyt 1300kilo vekt må jeg si meg fornøyd. Det beste er naturligvis mellom aks. Da skal man ha en brukbart stor bensinmotor for å komme ned på samme tall 8)