TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Noen tips for Ã¥ fÃ¥ av reimhjule pÃ¥ veiva pÃ¥ en supra mk4?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

 #278146  av et_casey
 
Laaaaaaang latmans arm.

eller sett på latmans arm, å sett den mot rammevogna under batterikassen. vri den om på startern...

 #278210  av Tore
 
et_casey skrev:...eller sett på latmans arm, å sett den mot rammevogna under batterikassen. vri den om på startern...
God gammeldags metode i finnmark, eller? :lol:

 #278217  av Lørnings
 
Er bolten skrudd ut, og du sliter med å få reimhjulet av?
Eller er det å skru ut bolten du sliter med?Isåfall henger jeg meg på latmanns trikset..det er forresten brukt på østlandet også :wink:

 #278241  av sx-4-ever
 
Lørnings skrev:Er bolten skrudd ut, og du sliter med å få reimhjulet av?
Eller er det å skru ut bolten du sliter med?Isåfall henger jeg meg på latmanns trikset..det er forresten brukt på østlandet også :wink:
Og i Stavanger!

 #278248  av KeNsA
 
I Tr.heim bruker vi bare rå Power/Muskelkraft!! :lol:

 #278258  av Kimisupra
 
Lørnings skrev:Er bolten skrudd ut, og du sliter med å få reimhjulet av?
Eller er det å skru ut bolten du sliter med?Isåfall henger jeg meg på latmanns trikset..det er forresten brukt på østlandet også :wink:
Ja de er i grunn begge deler, men har fått ut bolten nå da. funket gull den der på starteren :D men tar gjerne i mot tips for å få av reimhjulet fra veiva?

 #278290  av Lørnings
 
Hvis du har noen til å hjelpe deg, så skrur du bolten litt over halvveis inn igjen, så bruker du noe til å legge press utover på baksiden av reimhjulet(bruk kubein, sventuellt 2 halvmetere(lange flat trekkere)) Mens du holder press på, så bruker du en hammer med litt størrelse på og slår på hodet til bolten. Pleier å komme da! :wink: Nå har ikke jeg skrudd på mk4 da, så det er mulig det er for trangt. Mest tverrstilte motorer på "vanlig" toyota vet du :wink: Det er ikke mulig å låne en avdrager noe sted da? Det er ihvertfall et triks å sprute inn noe rustløser inn ved kilesporet, så det kan stå å godgjøre seg, det er første pri.. Håper du får noe ut av dette da :P

 #278294  av Kimisupra
 
Lørnings skrev:Hvis du har noen til å hjelpe deg, så skrur du bolten litt over halvveis inn igjen, så bruker du noe til å legge press utover på baksiden av reimhjulet(bruk kubein, sventuellt 2 halvmetere(lange flat trekkere)) Mens du holder press på, så bruker du en hammer med litt størrelse på og slår på hodet til bolten. Pleier å komme da! :wink: Nå har ikke jeg skrudd på mk4 da, så det er mulig det er for trangt. Mest tverrstilte motorer på "vanlig" toyota vet du :wink: Det er ikke mulig å låne en avdrager noe sted da? Det er ihvertfall et triks å sprute inn noe rustløser inn ved kilesporet, så det kan stå å godgjøre seg, det er første pri.. Håper du får noe ut av dette da :P
Takker for tips :) Skal se hva jeg får til i morgen.
 #278606  av mr.ourom
 
Det er to hull med gjenger i reimhjulet. Bruk et tykt flattjern og bor tre hull i dette. Lån eller kjøp deg en slagavdrager og skru den i senter på flattjernet og så til reimhjulet i de to andre hullene. Da går det på en grei måte. Det kan sitte noe helt jævlig så bruk tålmodighet.
 #278754  av Kimisupra
 
mr.ourom skrev:Det er to hull med gjenger i reimhjulet. Bruk et tykt flattjern og bor tre hull i dette. Lån eller kjøp deg en slagavdrager og skru den i senter på flattjernet og så til reimhjulet i de to andre hullene. Da går det på en grei måte. Det kan sitte noe helt jævlig så bruk tålmodighet.

Takk for tipset :) , men jeg har allerede fått de av. Brukte en spesial ters jeg hadde på jobb :wink: