Jeg har lest litt rundt om på nettet og ser mange som har bremset helt forskjellig effekt på samme turbotrykk.
Så en som sa han hadde bremset ca. 480rwhp på 18psi, mens en annen hadde bremset ca. 630rwhp på samme turbotrykk.
Begge bremset på pumpebensin, og hadde original innmat og topp.
Om jeg ikke tar helt feil blir det litt mer effekt med en større turbo fordi den snurrer saktere for å lage samme trykket, og derfor lager mindre varme som igjen fører til kaldere luft (1grad=1hk har jeg hørt), men det skulle vell bare utgjøre en liten forskjell.
Så lenge begge har like tykke trykkrør og likt trykk flower begge like mange liter luft pr. min, eller tar jeg feil?
Jeg er klar over at ting som mapp, dyno, temperatur osv kan variere og har litt å si, men ikke så mye vell?
Så en som sa han hadde bremset ca. 480rwhp på 18psi, mens en annen hadde bremset ca. 630rwhp på samme turbotrykk.
Begge bremset på pumpebensin, og hadde original innmat og topp.
Om jeg ikke tar helt feil blir det litt mer effekt med en større turbo fordi den snurrer saktere for å lage samme trykket, og derfor lager mindre varme som igjen fører til kaldere luft (1grad=1hk har jeg hørt), men det skulle vell bare utgjøre en liten forskjell.
Så lenge begge har like tykke trykkrør og likt trykk flower begge like mange liter luft pr. min, eller tar jeg feil?
Jeg er klar over at ting som mapp, dyno, temperatur osv kan variere og har litt å si, men ikke så mye vell?
91 200sx 2jz prosjekt