TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Feil kode 54 pÃ¥ en Celica GT-4 CS

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #277413  av Insanity

har lest av diagnosen på bilen min, og får opp to feilmeldinger den ene er på heateren til O2 sensoren.

den andre er kode 54, jeg kan ikke finne ut hva den betyr. har letet og lest i all dokumentasjon jeg har tilgang til.

noen som vet?

#277415  av csstian

Er ikke helt sikker,men tror det er ic din.Så sjekk om du har nok kjølevæske på intercolern din.

#277417  av Insanity

csstian skrev:Er ikke helt sikker,men tror det er ic din.Så sjekk om du har nok kjølevæske på intercolern din.
hmm... tror nok du er inne på noe der. det er jo frontmontert cooler på min...

så kan nok tenkes at ecuen ikke er helt med på det. ;) er det ikke da bare å laske kontakten til nivåmåleren?

#277427  av Daniel_hoy

Kode 54 er intercooleren. Men er ikke sikker på hvordan du kan få den vekk. Kan være at det er nok å laske den. Er ganske sikker på at dette er diskutert endel ganger før, så det er vel bare å søke litt :P

#277434  av Insanity

Daniel_hoy skrev:Kode 54 er intercooleren. Men er ikke sikker på hvordan du kan få den vekk. Kan være at det er nok å laske den. Er ganske sikker på at dette er diskutert endel ganger før, så det er vel bare å søke litt :P
ja regner med det. så skal søke og se om jeg finner noe.

#277463  av Amund

husker ikkje hvilke ledninger det er i farten, men er to ledninger du må gje 12v+ til. Gjorde det på den CS motoren eg kjører med rmic, og det fungerte fint...
 #278453  av tojo

Har du FMIC og å ikke får fjernet 54Coden kan du gjøre følgende:

For å lure ECU kan du montere :

1. Kjeramisk motstand 17w 15r kan kjøpes fra f.eks RS Components PN: 206-1647 koster ca 50,- for (5pakning)
(Bruk 2 motstander i parallel) Se: http://no.rs-online.com/web/ for bestilling

2. 20W 12V blinkelyspære

på ledingene som går til IC pumpen.(er 3ledninger mener den sorte er konstant strøm så di andre skal kobles til)