TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt Mr2Mk1 med 1UZFE

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#278340  av CelicaTurbo

Definitivt et imponerende prosjekt det her ja, skal bli spennende å se hvor mye som er igjen av bilen etter at du har tilpasset skrotten nok til å få den motoren på plass :D

#278364  av erling

Hehe.... Flott å se at du sagde ut motoren :mrgreen:

Men bler snop detta Arne. :D Satt vel egentlig bare å venta på en v8 tråd her etter du annonserte v6en for salg :wink:

#278367  av Christian

I told you so....! :lol:

Dette kan bli helt konge Arnie, likte spesielt den nye mekke måten din. Gikk vel fort å få ut motoren vil jeg tro 8) Blir ett rått bygg dette!

Turbo-girkasse leveres når jeg skal nedover neste gang :)
 #278505  av Kjelliken

Er ikke sikker på om arne rebel er helt det rette navnet lenger og bruke.. Kansje styreforman i vinkelkutterens venner haddde vert noe mer passende... WE like stå på Arne dette blir helt rått.. :mrgreen:
 #278592  av Morten

Men er det no vits å selge VZ'en fra den hvite, hvis det er den andre du skal ha åtter i da Arne? :wink: Hva skal stå i den "gamle"?
 #278596  av James

Rått prosjekt! 8) Blir spennende å følge med på framover...
 #278686  av Arne rebel

Jeg har nok vært litt vinglete her også når det gjaldt den hvite...grunnen var at jeg trodde jeg hadde nok bredde i den hvite mk1en men at det var lengden som var for lite, og jeg har jo forlenget motorrommet på den hvite med 12cm så jeg trodde den skulle smette oppi. Etter jeg fikk noen mål på 1uzfe motoren er den ca 14cm bredere enn 3vzfe motoren, og den ligger ca 3cm fra rammen gikk ikke det. Så jeg "solgte" den til mitt "alter ego" slik at jeg har et leketøy som fungerer og ett under konstruksjon :evil:
Har vært innom AutoSafe og fått vite at de kan bøye til rør som skal erstatte støtdemper tårnene og underlig nok hadde de ikke laget bur til mr2mk1 før (skam dere mk1 eiere :wink: ) så jeg må ta mål slik at jeg får et bur. Buret kommer til å være en del av bakparten slik at jeg ikke kommer til å kjøre rundt i en dødsfelle...ca 256hk ca 353nm sugemotor :evil:
Bra at det er noen som har troen på en "Reodor Felgen" mekker som fortstatt har Store ambisjoner og liten forstand 8)
 #278703  av Dalan

Hehe, dette kan jo bli moro.. :D
Blir spennende å følge med på om du fullfører dette Arne!
 #279702  av MR2turbo

så fikk jeg droppet innom prosjekt tråden din og endelig.. hehe ser lovende ut dette her Arne :D
Er forresten ikke lei for at vi kom i snakk om den der V8'n... hehe er bare spent på hvor brei du må ha hjulstillingen din jeg :)

....så håper jeg at du har passet på å fylle gass til sveiseapparatet og har noen km med tråd og.. :)

RÃ¥tt dette her!
 #280554  av Arne rebel

Update.

Har startet med å lage nye rammeben som motor og mk2 bærebro skal monteres på. Først måtte jeg kappe ned slik at jeg fikk nok plass til v8eren, så bredden gikk fra 92cm mellom rammebenene til 110cm. Laget noen plater som forsterket den nye innfestingen til rammen og kanalen.
Her er bredden tilpasset og den gamle innfestingen tatt bort.
Bilde
Jeg laget maler av papp for å få riktig form.
Bilde
Her er forsterkningen sveiset på plass
Bilde
Rammen innvendig som er sveiset til den gamle rammen
Bilde
Rammen ferdig med mk2 bærebro montert
Bilde
Rammen fra oversiden
Bilde
 #280556  av 323F GTX

Imponerende stykke arbeid :D blir syk syk bil. Ser ut til du ligger et stykke foran tilsvarende prosjekter over dammen i grunn.. Har enda tilgode å se en fungerende mr2 v8 :P
Du har ikke lyst å sveise kanalene på mr2'en min vel :mrgreen:
 #280600  av CelicaTurbo

Noe jeg lurer på er, motoren hvilken girkasse kommer du egentlig til å bruke med denne motoren? :)
 #280616  av celicat23

Du er ikke litt redd for at det kan bli som det her da:

?

Tenker på bl.a. vektfordelinga må vel bli rimelig skjev, eller er dette en aluminiums v8?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17