TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vippelykt gÃ¥r ikke opp, hva kan være galt? (Fikset)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #278145  av Daniel HS

I dag morges da jeg skulle på jobb gikk ingen av vippelyktene opp når jeg satt på lysene. En stund senere fikk jeg det ene lyset opp, men det andre vil fremdeles ikke gå opp. Ellers fungerer alt som det skal.

Lykten som er gåen er høyre lykt (passasjer side). Har lagt merke til at denne har vært tregere opp/ned i det siste, og her forrige uke stoppet den oppe og gikk heller ikke ned før en stund etter.

Noen som vet hva som kan være galt, tips til feilsøking, evt en måte jeg kan fikse det på midlertidig iallefall?

Har også prøvd å skru den opp manuelt (skruen under motoren), men det var mislykket.

Edit: Gjelder en Celica t18 "91 mod
Sist redigert av Daniel HS den 30 jan 2008 21:55, redigert 1 gang totalt.

#278163  av mr2storbrua

Hva skjer når du prøver å skru manuelt? Går det greit å skru, men ingenting skjer, eller sitter den fast?

Siden den har gått tregere opp/ned i det siste, så tyder det meste på at problemet er mekanisk, og ikke elektrisk, og problemet kan være det samme som ofte skjer med elektriske vinduer når de begynner å bevege seg sent. Det jeg ville gjort var å skru opp motoren, og smøre over alt av tannhjul og bevegelige deler, er slik man fikser vinduene hvert fall.

Kan være en fare for at motoren er gåen, dersom den har stått lenge å gått.

#278178  av Insanity

har samme type problem på min CS. men her er det venstre lykta om ikke går ned.... den skal så vidt meg bekjennt være ny motor osv. på den siden.

mitt problem er elektrisk. for jeg kan skru lampa opp og ned med det manuelle rattet.

virker som begge releene virker som de skal. men har en del feilsøking igjen.

#278281  av Daniel HS

mr2storbrua skrev:Hva skjer når du prøver å skru manuelt? Går det greit å skru, men ingenting skjer, eller sitter den fast?

Siden den har gått tregere opp/ned i det siste, så tyder det meste på at problemet er mekanisk, og ikke elektrisk, og problemet kan være det samme som ofte skjer med elektriske vinduer når de begynner å bevege seg sent. Det jeg ville gjort var å skru opp motoren, og smøre over alt av tannhjul og bevegelige deler, er slik man fikser vinduene hvert fall.

Kan være en fare for at motoren er gåen, dersom den har stått lenge å gått.
I går gikk det å skru litt på den, i dag står den helt fast, så det ut som om motoren har brent seg eller noe :?
 #278604  av Daniel HS

Da er forhåpentligvis problemet løst. Var hos James, på forumet her, i dag å hentet to nye lykter m/motor. Så håper på å få montert de i morgen...
 #278705  av James

Daniel HS skrev:Da var de montert og alt virker som det skal. :D
Godt å høre at de virket! :)
 #278706  av Daniel HS

James skrev:
Jepp, sjekket om skjermen var grei, og om du hadde katalysator?
 #278887  av James

Daniel HS skrev:
James skrev:
Jepp, sjekket om skjermen var grei, og om du hadde katalysator?
Var dårlig med det...