TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• HJELP. Vann pÃ¥ dørk i min Carina E

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #278847  av William

Noen som har vært borti å få vann inn på dørken i en Carina E?
Har vann både på dørken fremme og bak, finner ikke ut hvor vannet kommer fra.:(
 #278879  av William

turbokjell skrev:Hmm. Hvilken side er det på? begge sider? Gjort noe spes med bilen i det siste? Har du AC? Hvor langt er bilen gått?
Begge sider, har ikkje ac, bilen er gått 120000km. bilde av bilen følger her:
Vedlegg
t_pic_0434_109.jpg
t_pic_0434_109.jpg (25.73 kiB) Vist 228 ganger
 #278892  av Mr_Storbrua

Har du hatt av dørtrekka på bilen? Visst du har tukla med den plasten som er bak der, så er det veldig viktig å få den på plass riktig.. Å at den er tett.. Visst ikke så kan det renne vann inn i bilen:)
 #278901  av Amund

Er det tett rundt vinga bak?
I min gamle Carina hadde eg og problem med vann i dørken, viste seg å komme frå bagasjerommet. Lakk inn ved vinga, og stepphjulsbrønnen var FULL i vatn...
 #278949  av William

turbokjell skrev:Du må nok forklare litt bedre her? Er e vøtt i bagasjen å? eller er e bare foran på gulvet å ved baksete?
Der var vått i bagasje rommet der jekken ligg, men der er tetta igjen og kjem ikkje meir vatn inn.
Dørene er tette, det er vått kun under dørkmattene, er tørt rund dørkmatten og opp mot seter og dører.
Hjulbrønnen er bare litt fuktig, men det er og fikset.
Noen tips?
Kan det ha med at der er stoff matter i bilen og våte sko og liggnende? Hadde vell ikkje blitt so masse vann da?
 #278959  av turbokjell

ja kan ha med det å gjøre. Kan legge en avis under matta til å trekke opp fuktigheten. Men kast den når den blir blaut, ikke la den ligge :wink:
 #278998  av William

turbokjell skrev:ja kan ha med det å gjøre. Kan legge en avis under matta til å trekke opp fuktigheten. Men kast den når den blir blaut, ikke la den ligge :wink:
Fe prøve å sjå:)